Дигитална маркетингова стратегия е планът, който помага на бизнеса ви, като поставя конкретни цели чрез внимателно подбрани маркетингови канали.
Ръководещото е съдържанието, което ще създавате, а добрата стратегия е най-голямото предизвикателство за повечето бизнеси в интернет. Ако желаете да научите всичко за работещите маркетингови стратегии, се запознайте още днес с подкаста за дигитален маркетинг на БНР DGtech podcast, който ви дава основите на дигиталната реклама. Ще научите кои са ключовите принципи при изграждане на бъдещата ви стратегия и с какво ви е необходима тя.
Проучване на социалните мрежи
Моментът, в който разбирате с какво разполага бизнеса ви. Мислете кои са социалните мрежи, в които присъства бизнеса ви и дали това са точните места. Научете как работи всяка една социална мрежа, като използвате някои от следните линкове за слушане по-долу.
Научете тук всичко за ➡️ facebook и как работи.
Или чуйте тук:
Научете тук как работи ➡️ YouTube
Или чуйте тук:
Научете тук как работи ➡️ Instagram:
Или чуйте тук:
Научете тук как работи ➡️ ТikTok:
Или чуйте тук:
Проучване и анализ на аудиторията
Помислете каква част от нужната ви аудитория е достигната и през кои канали, тоест какви канали да използвате. В анализа включете и web сайта си и SEO-oптимизацията му, социалните мрежи, имейл маркетинг подхода. Направете анализ на преките си конкуренти - трябва да видите тяхното присъствие във всички канали и кои са нещата, които работят в тяхна полза (и вреда). Научете какво е SEO ➡️ тук
Или чуйте тук:
Освен всичко това трябва да знаете, че основата на дигиталния маркетинг се корени в добрия анализ и проучване:
Определете целитеВсичко, споменато в статията дотук, не сработва без ясни бизнес цели. За да имате една добра и работеща стратегия за дигитален маркетинг, трябва да създадете ясни цели, които постоянно да следвате. Тяхното 100-процентово реализиране трябва да представлява крайния и удовлетворителен резултат за вас. Започнете да планирате, но преди това чуйте няколко примери:
Проучете аудиторията
Да подходите анализаторски е ключово, защото това ви дава най-важната информация, за да стъпите на пазара, на който искате.
Дигиталният маркетинг работи с детайлни проучвания, за да ви показва точната за вашия бизнес целева аудитория (таргет група). Намира къде са желаните за вас потребители: какъв е техният географски и демографски профил, какво е потребителското им поведение към конкретни продукти/услуги. Тази информация ще ви помага да създавате по-ефективни маркетингови кампании през вашите дигитални канали. Така работи Google рекламата, а всичко за нея ще научите тук ➡️ Google рекламата,
или тук:
Какво ще е ключовото послание на бранда ви
Познавайки добре аудиторията си и нейните интереси, ще можете да се фокусирате върху емоционалната връзка, която да създадете. Най-важното е често да се питате с какво желаете вашата аудитория да свързва бизнеса ви (продукта/услугата ви).
Създайте бранд персона – това е персонифициране на бранда, използвайки човешки характеристики. Ако с това идентифициране сте се справили успешно, това означава, че аудиторията се е свързала лично с бизнеса ви.
Планиране на съдържанието
След всички анализи и проучвания, трябва да имате визия за елементите, от които ще се състои дигиталната маркетингова стратегия. Ключово в нея е съдържанието – кога и как го давате на аудиторията си. Стратегията на съдържанието трябва да е изградена от последователни действия, като всяко от тях да отговаря на целите, които са за конкретния период. Чуйте обобщено всичко казано до момента в статията - тук:
Всеки неуспех при тези стъпки трябва да ви показва нещата, които да подобрявате.
Ако не сте успели да си пуснете епизодите в статията - всички тях ще намерите в следните платформи: