Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

От 28 до 30 октомври в специален тематичен хакатон в НБУ

20 деца и младежи се учат и състезават да правят подкаст

Снимка: Ротари България

За пръв път в България от 28 до 30 октомври в Нов български университет ще се проведе Подкаст Хакатон. Организира го „Ротари Дистрикт 2482“.

Състезанието дава възможност на младите хора да научат най-важното за подкаста – от най-добрите специалисти за този формат в България.

  • Подкаст е интернет еквивалентът на радио предаване, блог или друга медия на определена тема – епизодите са аудио записи, налични за слушане в интернет. В България аудиторията на интернет аудио предаванията е 800 000 души.

Лекторите са изтъкнати доказани специалисти: Георги Ненов, Янис Якимов, Жюстин Томс, Стилиян Ринков, Георги Малчев, а също така и водещата на "Ритъмът на столицата" и подкаста 357 Катя Василева.

Още в първия ден на хакатона ще бъде представена и новата книга на Жюстин Томс „Подкастите – гласът на интернет“.

Часове преди самото събитие в студиото на Радио София по темата се събраха и говориха Елица Стоилова от "Ротари България", както и лекторите Жюстин Томс и Стилиян Ринков.

Елица Стоилова разказа как е хрумнала идеята на хакатона. Тя отбеляза, че подкастът не е само иновативна медия, той става норма, сред основните пътища за информиране на младите хора.

Тя обясни, че за състезанието са привлечени и ще участват деца и младежи от 15 до 25 години от София, Добрич, Карнобат, Бургас, Севлиево, Велико Търново, Харманли, Пирдоп и други градове. Те ще бъдат разделени на отбори и в рамките на 24 часа трябва да създадат концепция за подкаст, дори да запишат първия си епизод.

С лекциите те ще се запознаят с правенето на подкаст от А до Я.

Жюстин Томс отбеляза, че коронавирусната пандемия е дала условия за бум сред авторите на подкасти, но някои бързо-бързо са преустановили дейността си. Тя подчерта особеното значение на качеството на запис, както и съдържанието на епизодите – тава е част от изразяването на уважение към слушателите.

По думите на Томс в световен мащаб най-честата продължителност на подкастите е от 5 до 8 минути. В България обаче дългите формати са най-харесвани.

Консуматорите у нас не са толкова много, но се предимно млади хора.

Стилиян Ринков отбеляза, че класическия подкаст е за слушане, преживяването е съвсем различно от видеоподкастите, които в канал де факто са влог.

За още подробности чуйте разговора на Катя Василева.


По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна