Ранните записвания за лятото вече започнаха, а хотелиерите се надяват да достигнат приходите от предпандемичната 2019-а година и секторът да се възстанови напълно. По-добра реклама и качествен персонал са ключът към по-добри показатели за туризма у нас, според проф. Стоян Маринов от Варненската туристическа камара.
"Поне с хотелите, с които аз контактувам, хората казват, че това, което е като записвания, е на равнището на миналата и малко по-добре от миналата година. Единственият негативен фактор, който може да обърка нещата, е тази продължаваща война между Русия и Украйна, защото сме близо до тези събития и всичко това ни пречи като дестинация," каза проф. Маринов.
Според него е необходима и по-целенасочена рекламна кампания на западноевропейските пазари през новата година. По думите му е важно да се акцентира на това, че страната ни е сигурна и безопасна дестинация.
Основната стъпка, която хотелиерите може да предприемат за по-добра услуга, е да осигурят качествен персонал, подчерта проф. Маринов. Според него обслужването е разковничето на това, туристите да останат доволни:
"Ние имаме чудесна база, но ако човешкият фактор го няма...И в това отношение хотелиерите трябва доста добре да обмислят своята кадрова политика. Ядрото от персонала да бъде постоянен, за да може той да приобщава и временните, и сезонните работници, и да се получава едно качествено обслужване. И когато удовлетвореният човек се върне в собствената си страна той, ще прати и познати, и приятели," обясни проф. Стоян Маринов.