Европейският парламент гласува в подкрепа на забраната за чуждестранно финансиране на политически реклами, за да се намали рискът от външна намеса в изборите в ЕС през следващата година.
Дезинформационната кампания на Русия около войната в Украйна и скандалът с предполагаемите опити на Катар и Мароко да купят влияние в парламента засилиха опасенията от външно участие.
"Членовете на ЕП предлагат да се забрани на юридически лица, базирани извън ЕС, да финансират политически реклами в ЕС", се казва в съобщение на Европарламента.
Забраната юридически лица, базирани извън Европейския съюз, да финансират политически агитационни материали в страните членки е едно от измененията на правилата за политическа реклама, предложени през 2021 година след скандала с "Кеймбридж Аналитика" във Facebook.
Предложението на Европарламента сега трябва да бъде съгласувано със страните членки и с Еврокомисията, за да стане закон.
Евродепутатите настояват също така да се ограничи използването на лични данни за насочване на онлайн политическа реклама.
Освен това с предложението се цели да се улесни достъпът до информация за това кой финансира дадена реклама, колко струва тя и откъде идват парите.
През 2024 г. ЕС ще проведе избори за Европейски парламент в целия блок.