Омбудсманът Диана Ковачева поиска Комисията за защита на конкуренцията да провери дали има съгласувани практики при вдигането на цените на трите мобилни оператора.
Поводът е индексацията по едно и също време на цените на месечните абонаментни планове с 15,3% и при трите оператора.
Омбудсманът вече сезира премиера, министри, и редица институции по повод индексацията на цените, обърна се и към самите мобилни оператори с апел да преразгледат решението си.
Аргументът на Ковачева е, че държавата предоставя финансови компенсации на бизнеса и срещу това трябва да има изисквания за провеждане от тяхна страна на съответна социална и икономическа политика.
Така например мобилните оператори през цялата минала година, както и през тази, получават държавна помощ под формата на компенсации за цените на тока, обръща внимание общественият посредник.
Ковачева е категорична, че по време на кризи и висока инфлация е необходимо да бъде оказана подкрепа и защита на гражданите като бъдат предприети конкретни, спешни мерки, с цел да не се повишат цените на мобилните услуги.
Според нея едновременното вдигане на цените на услугите нарушава конкуренцията на пазара на електронни съобщителни услуги и ограничава правото на избор на клиентите.