Големите търговски вериги изнудват българските производители с допълнителни търговски отстъпки върху изкупната цена, съобщи в ефира на БНР Мариана Милтенова от Националния съюз на градинарите. 5% за търговски разходи и логистика е цената, на която родното производство стига до щанда, каза тя.
"Първо, ние за да влезем в супермаркетната верига, естествено подписваме и договори за конфиденциалност. В същото време ти си задължен и даваш отстъпки, допълнително имаш отстъпки за промоционални периоди, имаме задължително 5% за логистика. Пет процента плащаме допълнително на супермаркетната верига за логистика, когато се доставя стоката на централния склад. Като отидеш в централния склад, за да отиде стоката, примерно, до 20 магазина в града, ти трябва да платиш 5% допълнително върху цената, за да могат да извършат тази услуга."
Не само в хипермаркетите, но и при малките търговци цените на производител и цените на дребно са в пъти по-високи, посочи още Мариана Милтенова. И прогнозира, че българското производство ще излезе на пазара на по-ниски цени.
"Българското производство вероятно няма да бъде на 7-8 лева, но истината е, че когато стигне до търговците или мине през няколко ръце по веригата, докато стигне до крайния потребител, цената на стоката се увеличава значително."