Кризата промени навиците на гърците да пият кафе. Високите цени ограничиха клиентите дори на кафенетата. Ресторантите имат посетители предимно през почивните дни, което не е достатъчно, за да се покрият разходите на заведенията, сочи проучване на Съюза на потребителите.
Повече от половината гърци се ограничават в купуване на кафе от заведения, сочи последно проучване. Пиенето на кафе навън е част от традицията на социалните контакти, посочват психолози. Цената на кафето се покачи от 30% до двойно по-скъпо в зависимост от категорията на заведението.
Вече 54% от гърците са ограничили или напълно са спрели да си купуват кафе навън, а 95% отчитат, че цените са прекалено високи. Според собствениците на кафенета върху продажбата на тази напитка е наложен извънреден потребителски данък, който рефлектира върху високата цена.
Гърците са принудени да си правят вкъщи кафе, което пият на работното място, но им липсват контактите с приятели, казват участниците в проучването.
Въпреки това повече са клиентите в кафенетата, отколкото в ресторантите, където са необходими повече разходи. Активно работят само заведенията за обществено хранене, където се предлагат сандвичи, докато традиционните таверни имат клиенти предимно през почивните дни.