Медии и компании не пропускат да се пошегуват с потребителите си на Деня на шегата 1 април.
Най-убедителните шеги на 1 април изглежда са на британски медии. Една от популярните шеги в Англия е да изпратиш наивна жертва до Кулата на Лондон, за да види церемонията по къпане на лъвове, която не съществува, разбира се, но води началото си от публикация във вестник през далечната 1698 г. Доста по-късно - през 1957 г. на Деня на шегата Би Би Си излъчва майтапчийски репортаж, че швейцарски фермери отчитат рекордна реколта от спагети, придружен с кадри как хора берат спагети от дървета.
"След като се наберат, спагетите се оставят да изсъхнат под топлото алпийско слънце", се разказва в първоаприлския репортаж на Би Би Си. През 2008 г. компанията отново заблуждава публиката си с кадри на летящи пингвини.
В САЩ пък през 1992 г. националното обществено радио пуска на 1 април реклама, че бившият президент Ричард Никсън ще се кандидатира за поста отново. През 2014 г. те отново се шегуват, но във "Фейсбук" със статия, озаглавена "Защо Америка вече не чете", под която се трупат много разгневени коментари. Ако потребителите бяха отворили линка обаче, щяха да прочетат единствено надпис, гласящ "Поздравления, истински читатели, и честит ден на шегата!".
Компанията "Гугъл" също има пословични първоаприлски шеги, сред които нов начин за търсене, работещ само с поглед, втренчен в анимация докато си представите какво искате да търсите. Разбира се, резултатите са свързани с първи април. Или Google Nose - опция за отделяне на миризми от екрана на компютъра или мобилното ви устройство. А на 1 април 2008 г. всички препоръчани видеа на началната страница на YouTube водят към песента Never Gonna Give You Up на Рик Астли, което се превърна в класическа интернет шега.