Има някои сериозни пропуски в новата система при практическия изпит в курсовете по кормуване, каза за Радио Варна председателят на Съюза на българските автомобилисти (СБА) във Варна Диян Драганов, но определи като добро попадение включването на интерактивни листовки при теоретичния изпит.
Драганов коментира промените, които Държавна автомобилна инспекция (ДАИ) планира да въведе, след като представители на съюза участваха в тестовете на системата.
Според промените изпитващите вече няма да определят сами маршрута на курсиста, а това ще става изцяло по електронен път на принципа на така нареченото GPS устройство, което наподобява тип навигация. Идеята е да се избегне субективният фактор в лицето на изпитващия при определянето на маршрута.
Драганов посочи, че най-притеснително при тестването на системата е, че на два пъти зададеният маршрут не е отговарял на истината. В единия случай системата е заявила, че шофьорът трябва да завие на ляво, а такава възможност е нямало. Във втория случай навигацията съобщава да се излезе от третия изход на кръгово кръстовище, а кръгово кръстовище изобщо е нямало.
Драганов предположи, че това е софтуерен проблем, както и че е възможно да е била използвана навигационна карта, която не отговаря на действителността в момента. От своя страна от ДАИ са съобщили, че ще работят по отстраняването на подобни проблеми.
Притеснителното в такъв случай е, че курсистът в стремежа си да вземе изпита, би могъл да направи пътно-транспортно произшествие, заяви Драганов. Освен това не е ясно дали ако системата спре по време на изпита, то изпитът ще бъде прекратен или ще продължи, като инспекторът от ДАИ ще продължи да задава посоката на движение.
Очакванията промените да влязат в сила след Великденските празници, както беше съобщено по-рано, едва ли ще се оправдаят, коментира още Драганов. Според него е възможно да има хора, които да обжалват тези промени и това още повече ще забави въвеждането им.
Председателят на СБА-Варна прогнозира не по-рано от края на тази година да бъдат приети предлаганите промени при теоретичния и практически изпит за шофьори.
Целия разговор чуйте в прикачения звуков файл.