Народното събрание ще обсъди на първо четене законопроекта за държавния бюджет за тази година. Той предвижда 3% дефицит, 1,8% ръст на икономиката, инфлация в границите на 8,7 % и запазени социални плащания.
В държавния бюджет за 2023 година, внесен от Министерския съвет, е заложен дефицит от 3 процента на начислена основа, което е 4,5 милиарда лева недостиг в хазната. Не е предвидено второ увеличение на минималната заплата за страната и тя остава на нивата от 1 януари - 780 лева.
Бюджетът определя нов размер на линията на бедност от 504 лева и запазва социалните плащания на нивата от миналата година. Държавата е заложила да събере 100% от дивидента на държавните дружества.
Предвижда се и допълнително увеличение на приходите в бюджета с над 3,5 милиарда лева, така че приходната част да достигне до над 69 милиарда лева – основно от повишаване на събираемостта от НАП и Агенция „Митници“.
В законопроекта за държавния бюджет е заложено учителските заплати да са 125% от средната работна заплата, предвидени са и средства за заплатите на асистентите в университетите. С ниската ставка от 9 на сто до края на годината остават туристическите и ресторантьорските услуги, книгите и бебешките стоки и ползването на спортни съоръжения. Хлябът остава с нулево ДДС. Единствено данъчната ставка за природния газ се възстановява на 20%.
В седмичната програма на Народното събрание като точка първа за четвъртък са проекти за решения за избор на ръководства на постоянните комисии. От началото на 49-ото Народно събрание постоянните комисии, с изключение на правната, работят като се председателстват от председателите, които са били от предходния парламент. До решението се стигна след като не се постигна консенсус за определяне на ръководствата в комисиите. В програмата е и проект на решение, с което от ДПС предлагат депутатът Делян Пеевски да бъде избран за член на комисията по правни въпроси като се освобождава Гюнер Ахмед.
В програмата на парламента е първо четене на четири отделни законопроекта за изменение и допълнение на закона за движение по пътищата. Основните промени целят завишен контрол на пътя и увеличаване на събираемостта от глоби.