Съдът на Европейския съюз отхвърли в сряда жалба, подадена от Amazon, Inc., която иска да спре задължението на компанията да направи публично достъпно хранилището ѝ за реклами съгласно Закона за цифровите пазари на ЕС (DMA), съобщава Ройтерс.
"Заместник-председателят на Съда счита, че аргументът на Amazon, че задължението, въведено от законодателния орган на ЕС, да направи рекламното си хранилище публично достъпно, е незаконно, тъй като ограничава нейните основни права на зачитане на личния живот и свободата на стопанска дейност, не може да се разглежда, тъй като този аргумент е неуместен и освен това се определя като несериозен", се казва в прессъобщението на Европейския съд.
Съгласно Закона за цифровите пазари, Amazon Services Europe е длъжна да създаде и да направи публично достъпно хранилище, което съдържа изчерпателна информация за онлайн рекламните дейности на компанията, след като тя бъде определена като т.нар. "пазач на информационния вход" (gatekeeper).
По-рано тази седмица антимонополните регулатори на ЕС обявиха, че технологичните гиганти Apple, Google на компанията майка Alphabet и Meta Platforms ще бъдат разследвани за потенциални нарушения на Закона за цифровите пазари (DMA). Подобен ход може да доведе до налагане на солидни глоби за компаниите.