Бизнесът и услугите по света бавно се възстановяват от глобалния ИТ срив, но се очаква закъсненията и отмяната на полети да продължат и през почивните дни. Експертите предупреждават, че ще са необходими седмици до пълното възстановяване на засегнатите компютри, тъй като това се прави ръчно и може да се наложи системата да бъде рестартирана до петнайсет пъти.
Проблемът започна в петък с дефектна актуализация на компанията за киберсигурност "Крауд страйк". Тя блокира компютрите с операционна система Уиндоус, което доведе до стотици отменени полети и засегна дори болници.
По целия свят банки, супермаркети и други големи институции съобщават за компютърни проблеми. Специалистите съветват да си вземем поука от инцидента.
"Трябва да проявим устойчивост, т.е. да имаме резервен план. Много хора заявиха, че вече ще носят пари в брой, за да могат да плащат, ако отново се получи срив в системата на магазините. Журналистите отново използваха химикалки и листове".
Експертите също така предупредиха потребителите да внимават за потенциални измами, докато системите се възстановяват.
Агенцията за киберразузнаване на Австралия предупреди, че са се появили зловредни интернет адреси, на които се твърди, че уж помагат за възстановяването след вчерашния глобален ИТ срив, предаде Ройтерс.
Агенцията призова потребителите да си набавят актуализации само от официални източници на компанията "Крауд Страйк".
Сривът в петък удари най-голямата банка в страната - Commonwealth Bank of Australia, която каза, че някои клиенти не са могли да правят парични преводи. Националната авиокомпания "Кантас" и летището в Сидни съобщиха, че има закъснения на полети, но не са прекъсвали напълно работа.