Споделена близо 1000 пъти само за 2 дни публикация във Фейсбук група твърди, че спонсорът на олимпиадата – автомобилният производител "Тойота" е изтеглил рекламите си. Изображението към текста внушава, че решението за това е взето заради церемонията по откриване на Игрите в Париж на 26 юли, която бе подложена на мащабна критика заради ЛГБТ елементи в части от спектакъла, включително от страна на Българската православна църква.
Проверка на сайта на Международния олимпийски комитет показва, че "Тойота" е партньор на Игрите. А новината за планирано от "Тойота" прекратяване на договора ѝ за спонсорство на олимпийските игри датира близо два месеца преди церемонията по откриването им в Париж.
Западни медии цитират японската агенция Киодо, която на 24 май т.г. съобщава, че "Тойота" планира да прекрати договора за спонсорство с МОК "след предстоящите Летни игри в Париж". Агенцията се позовава на запознати източници.
Автомобилният производител няма да удължава договора, подписан през 2015 г., но ще продължи да подкрепя атлети и да популяризира спортовете по свой собствен начин, казват източниците. Според информацията на агенцията в "Тойота" не са доволни от това как парите за спонсорство се изразходват, а в компанията вярват, че не се използват ефективно в подкрепа на атлетите и популяризирането на спорта".
Екипът на БНР за проверка на факти поема ангажимент за проверка на твърдения, които могат да подведат слушатели и читатели по важни теми. Сигнали можете да изпращате на имейл reporter@bnr.bg Други материали от Екипа за проверка на факти на БНР може да прочетете на https://bnr.bg/factcheck