В последния ден от законовия срок за отговор на гражданска инициатива здравното министерство публикува информация за действията, предприети по шестте искания за спешни реформи в детското здравеопазване, внесени от фондация "Даная". Исканията са подкрепени с подписите на 12 хиляди българи.
Едно от исканията на фондацията е създаване на електронна система, която в реално време да насочва родителите към подходящо за детето им лечебно заведение. От министерството посочват, че такава функция може да се изгради в бъдеще в здравно-информационната система, но не уточняват в какъв срок. Дотогава семействата могат да използват действащата гореща телефонна линия, изписана на сайта на министерството.
Тази линия не е ефективна според опита на хората, обясни Кремена Кунева, изпълнителен директор на "Даная":
"Между другото, тази линия не е по никакъв начин популяризирана в обществото, за да може да работи именно за това, за което е предназначена".
На искането за задължително продължаващо медицинско обучение за всички специалности от министерството отговарят, че това е ангажимент на съсловните организации.
"Не се дават предложения. Не се дава информация дали се работи това да бъде заложено като задължително изискване", каза Кунева.
Не е ясно и дали съсловните организации ще спазят отговорността си да създадат правила за добра медицинска практика, които да бъдат въведени до края на годината.
От фондацията ще поискат допълнителна информация в какви срокове могат да се случат промените, за които има заявено становище, че са необходими.