Работници в девет завода в Германия на автомобилната група "Фолксваген" (Volkswagen) проведоха днес двучасови стачки в девет завода в Германия, за да подчертаят несъгласието си с планираните съкращенията на заплатите и затварянето на фабрики, които според компанията са необходими, предаде "Асошиейтед прес".
Работа спря и основният завод на компанията във Волфсбург, където работниците се обединиха срещу плановете за намаляване на разходите от страна на ръководството на автомобилния производител, който е изправен пред заплахата от затваряне на първите заводи на компанията в Германия.
"Фолксваген" планира да намали разходите в страната до нивата, постигнати от конкурентните компании и от заводите на групата в Източна Европа и Южна Америка. Синдикалният лидер на заетите във "Фолксваген" Даниела Кавало обяви, че служителите не трябва да поемат тежестта от слабите продажби, резултат от слабото управление на ръководството.
"Ние изискваме всички да дадат своя принос, най-вече ръководството и акционерите", заяви Кавало на митинг във Волфсбург.
Тя допълни, че следващият кръг от преговори след седмица "вероятно ще определи курса - сближаване или ескалация. Готови сме и за двете".
Така наречените предупредителни стачки, често срещана тактика в преговорите за заплатите в Германия, се провеждат като част от преговорите за ново трудово споразумение. Германският профсъюз "И Ге Метал" (IG Metall) заяви, че всички действия по заетостта извън тези, които се случват днес, ще бъдат обявени по-късно.
"Фолксваген" настоява за свиване на заплатите с 10 на сто за 120 000 работници и заяви, че не може да избегне намаляване на производствения капацитет.
Компанията не е описала публично плановете си, но е изправена пред спад в търсенето в Европа, по-високи разходи и нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на автомобили. "Фолксваген" построи фабрики, за да задоволи нуждите на европейския автомобилен пазар от 16 милиона продажби годишно на превозни средства, но сега е изправен пред търсене за около 14 милиона, заяви Томас Шефер, оглавяващ подразделението за леки автомобили на германския концерн и отговаря за развитието на брандовете му.
След като "Фолксваген" покрива една четвърт от пазара, загубата на компанията представлява 500 000 автомобила годишно.
В продължение на години силните печалби в Китай помагаха за покриване на по-високи разходи, но променящата се среда в момента означава, че "е крайно време да се обърне внимание на това", заяви Шефер.
Следващите преговори между ръководството и синдикатите са насрочени за 9 декември, допълва АП.