Доктор по педагогика и професор по „Рисуване и композиция“, Бисера Вълева е член е на Съюза на българските художници с творчески специализации в Париж и Барселона. Професионалната ѝ биография е изпъстрена от 35 самостоятелни изложби в страната и чужбина, както и с множество престижни награди. Сред най-големите ѝ експозиции са „Брегове“, „Черно, бяло и червено“, „Сезони“, „Разговор с ангел“, „Корени“.
Убедена е, че всеки творец малко или повече през годините търси по различен начин себе си чрез творбите си.
Само веднъж, и то преди година проф. Бисера Вълева направи съвместната изложба „Претворяване“ заедно със своя баща – известния художник проф. Васил Вълев. Именно покрай него се насочва към живописта, въпреки че първо избира пътя на художествената гимнастика и класическия балет. Все пак изборът ѝ е категоричен и Бисера Вълева завършва Художествената гимназия и специалност „Стенопис“ в Националната художествена академия. В първите години като творец прави няколко големи стенописа, но по-късно се насочва към живописта – кавалетна и монументална, като и към работата върху хартия.
В момента като преподавател в Софийския университет и Националната художествена академия Бисера Вълева предава на младите хора своята любов към изобразителното изкуство, като търси във всеки студент неговия творчески натюрел. Учи младите на дисциплина към себе си и смята, че човек - независимо дали рисува или прави нещо друго, трябва да влага много труд, дори да не постига желания резултат. Нейното верую в живота е: дори да се спънеш и да паднеш, стани и продължи напред.
Като студентка и след това - на базата на това, което правех според изискванията, правех и каквото аз искам.
В моите студенти виждам себе си – със съпротивата, която носят, с младежката арогантност...
Но мисля, че са важни принципите в изкуството, срещу които и аз съм се бунтувала.
Основният ми бряг в творчеството е живописта, а в живота – семейството.
Музиката и любовта са ми помогнали много. Помагат ми и сега...
Художничката Бисера Вълева се чувства независима от конюнктурата на пазара - рисува това, което ѝ е интересно и което иска, независимо от модните търсения. Нарича една от изложбите си „Брегове“, защото всеки творец се опитва да достигне до някакъв бряг - независимо дали това е брегът на живописта, брегът на неговите амбиции или брегът на някаква реализация. Ако се вгледаме в творбите ѝ от експозицията „Сезони“, ще направим интересна аналогия с живота. Бисера Вълева е убедена, че годишните времена в човешката душа не съвпадат с реалните сезони – сърцето може да е сковано от люта зима през знойното лято. Художничката харесва пролетта, която движи личността напред и носи надежда, но и тя среща любовта през зимата, когато се запознава със съпруга си, който е музикант. Не е тайна, че различни композитори и до момента я вдъхновяват в нейните творчески търсения.
Тя обича емоциите да движат въображението и да предопределят живописните ѝ творби. Освен творец, учен, педагог, съпруга, майка, Бисера Вълева е човек с много разностранни интереси. Поддържа великолепна форма и фигура като тренира каланетика, йога, фитнес…
Родена в Лозенец и израснала в полите на Витоша, художничката обича да рисува природата, а софийските дървета са попаднали в пъстроцветните ѝ платна от изложбата ѝ „Корени“. Толкова често Вълева е рисувала през годините софийските улици и булеварди, че с подробности може да изброи колко малко са забележителностите, които са останали непроменени през десетилетията.
Чуйте цялата радиосреща с проф. Бисера Вълева.
Кремена Николова - Флор от Софийската филхармония за предстоящия концерт на Филхармонията с полемичната за връзката си с Путин оперна дива Анна Нетребко: "Изключително щастливи сме да сме партньори на концерта на Анна Нетребко като съпровождащ оркестър. Изборът на нашия оркестър не е случаен, партнирахме ѝ в Букурещ с почти същата програма, основно -..
Проф. Илия Граматиков от Музикалната академия за лекцията си в СГХГ към изложбата "Европа в България": "Важно е да се подчертае, че това няма да е специализирана музиколожка лекция, тя е отворена до широка публика. Провокация и вдъхновение за мен бе изложбата. Доколко присъства музиката в тези картини? Кога и как се осмисля професионалната..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..
10 въпроса към генералния директор на БНР по повод 90 годишнината на БНР – Милен Митев и синтез на отговорите му (пълните - в звуковия файл): Винаги бъдещето – Времето се изкривява – Трябва да се опитваме да правим нещата както ще се правят утре. – Традициите са слабата и силната ни страна – Журналистите са се опитвали да бъдат близо до..