Името на световноизвестния хореограф Иво Димчев започна да излиза на повърхността в културната ни реалност в последната година и малко. За тези, които познават творчеството му извън жълтото и елементарно говорене около скандалното (за много хора по света голотата, хомосексуалните отношения, сексът, пенисите отдавна не са табу), той е един от съвременните артисти на пърформанса и физическия театър, които създават изключително мощни визуално спектакли. В много световни културни столици, както и в България, Иво Димчев играе представления като Lili Handel, P Project, I Cure, а на 26-ти от 22ч. в новия театър "Азарян" можете да гледате и импровизационната опера Operville, играна досега само в Брюксел, Амстердам и Ротердам.
Над 30-те представления на Иво Димчев атакуват всички установени човешки норми. Бутащ до крайност докъде изобщо стига пределът, той често въвлича публиката в тях. Провокацията и разголването на тялото и посланията започват и в първите му физически пърформанси като Lili Handel.
На въпрос дали му се струва, че българската публика на спектаклите е по-консервативна от тази в Берлин и Ню Йорк, Иво Димчев отговаря, че не открива абсолютно никаква разлика. Според него едно общество, което реагира остро срещу голотата, би било здравословно да се подлага по-често на подобни експерименти, за да стопи изкуствено наложените морални и религиозни граници. В интервюто Иво Димчев разказва и защо напуска НАТФИЗ - как по-освободеното му мислене за театър се сблъсква с по-старата система:
"От мен се искаше да взема един разказ на Чехов и да илюстрирам на сцената написаното. На мен пък това ми беше адски безинтересно и исках да създавам авторски театър, на границата между танц и театър, в по-изчистена форма, където не е необходимо да се изграждат станиславски и психологически образи. Търсех нещо повече."
Разговорът с Иво Димчев не подминава и съществуващото до преди няколко месеца място "МОЗЕЙ", което той трансформира в място за концерти, пърформанси, изложби и сцена, освен за собствените си спектакли, така и за други български артисти. Артистът сподели пред "Джинджифил", че мястото му е коствало много време, а и чисто политически предпочита да не се локализира в едно единствено пространство, а попада артистично в различни места и контексти и да не зависи дълго време от едно място, т.е. сцената му да се превръща в институционализирана.
В аудиото можете да чуете цялото интервю на Юлия Владимирова с Иво Димчев - за физическите усилия на тялото в един танцов експериментален театър, защо, ако за някой голотата и оралната любов на сцената е проблем, това означава, че обществото ни има проблем и не на последно място - музикалните превъплъщения на Димчев -Songs from my shows. В този музикален проект, Иво Димчев събира 15 песни от различни свои спектакли и ги представя като самостоятелни и независими музикални опуси. Концертът е показван с голям успех това лято във Виена, Ню Йорк, Белград, Сао Пауло, Брюксел, Париж, а вие можете да го гледате на 12-ти ноември в новото пространство за съвременен танц и пърформанс в подлеза на НДК - ДНК.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..