Огромна дискография, огромен репертоар – това е най-сложното, когато започнеш да слушаш нейните записи. Десетилетия сценичен път, милиони почитатели по целия свят. Джоун Съдърланд е една от най-великите оперни изпълнителки на миналия век. Мисля си, че всеки един от нас има своя любима нейна интерпретация. Вероятно с моя избор няма да мога да представя пъстрата палитра от образи, които са останали след нея. След като прослушах стотици минути ето на какво се спрях. Четири опери записани в ранните години на кариерата й, когато гласът й най-точно отговаря на името, което й дава критиката и почитателита й – La Stupenda (Блестящата). Ето ги:
• "Травиата" от Джузепе Верди с хора и оркестъра на Майските музикални тържества във Флоренция, диригент Джон Причард, Виолета Валери – Джоун Съдърланд, Алфредо Жермон - Карло Бергонци, Жорж Жермон - Роберт Мерил. (Запис от 1963 г.)
• "Семирамида" от Джоакино Росини с амброзиански оперен хор, Лондонски симфоничен оркестър, диригент Ричард Бонинг.
Семирамида – Джоун Съдърланд, Арзаче – Мерилин Хорн, Асур – Жозеф Руло, Идрено – Джон Серж, Азема – Патрисиа Кларк, Орое – Спиро малас, Митране – Лесли Фисън. (Запис от 1966 г.)
• "Дъщерята на полка" от Гаетано Доницети с хора и оркестъра на Кралската опера „Ковънт гардън“, диригент Ричард Бонинг Мария – Джоун Съдърланд, Тонио – Лучано Павароти, Сюлпис – Спиро малас, Маркизата – Моника Синклер. (Запис от 1968 г.)
• "Пуритани" от Винченцо Белини с хора и оркестъра на кралската опера „Ковънт Гардън“, диригент Ричард Бонинг Елвира – Джоун Съдърланд, лорд Артур – Лучано павароти, сър Ричард – Пиеро Капучили, сър Джордж – Николай Гяуров, Енрикета – Анита Каминада. (Запис от 1973 г.)