Джони Деп, Джъстин Тимбърлейк, Бруно Марс, Род Стюард и Слаш - това бяха само част от имената, които от фондация "Мир за теб, мир за мен" анонсираха като участници в грандиозен концерт у нас тази есен. Не само, че тези знаменитости не дойдоха в България, но и събитието или по-скоро неговото неслучване обаче се превърна в нарицателно за грандомански и лошо организиран концерт. Използвахме този пример като отправна точка за разговора ни с Мартин Михайлов, мениджър на два култови за София и страната клуба, основен двигател на "Каваци Бийч Фест", който има зад гърба си десетки организирани концерти.
За да разберем какво може да се обърка при организацията на дадено музикално събитие и кой е отговорен за това, попитахме Мартин какво всъщност се крие в кухнята на промоутърския бизнес:
Първо трябва да си наясно с плановете за турне на определения изпълнител, ако няма турне това се нарича "one off", което е изключително скъпо. Най-често трябва да уцелиш групите в турне. Това става с предварителна информация. Като промоутъри получаваме такава от различни агенции. И ние започваме да изпращаме оферти. Обикновено гаранциите идват оттам какво ти си направил назад във времето, дали си надежден партньор. Например аз работя с международна агенция, която гарантира пред мен, че този отсреща е легитимен прдставител на бандата, пред него гарантира, че аз съм организатор, на който може да се разчита. Като всяка една издънка сваля от това реноме.
В разговора включихме и един от най-опитните в България в тази сфера Иван Несторов - Амебата от "Sofia Music Enterprises":
Проблемът на малките промоътури е, че те обикновено котнактуват с разни прекупвачи, които нямат преки контакти с артистите. И стават някакви такива номера и фалове на дребно ниво. Но за това си е виновен самият промоутър. Промоутърът трябва да има надлежен договор и преди да обяви даден концерт да не си мисли, че всичко това ще се случи точно както той си го мисли, а да спазва правилата и законите на този бизнес. Проблемите на България като цяло са: логистичен - че се намираме на края на Европа и е много по-скъпо тировете на една продукция, които са 30-40, да дойдат по разнебитените пътища на Румъния и Бивша Югославия; второ пазарът наоколо не е много активен, би следвало едно турне да има концерти в Туция, Гърция, Румъния и на други места, за да има някакъв смисъл една група да слиза от Чехия и Унгария насам..
Проблем си остават и цените на билетите, които по нашите ширини са с 30-40 % по ниски от тези в Европа.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..