Потърсихме главния архитект на София с подробности за самата наредба. Разговаряхме и с Ангел Станчев - председател на Българската асоциация за външна реклама, от където пък приветстват новата наредба.
Свързахме се и с Байко Байков, за да разберем защо Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти е категорично против наредбата да бъде приета.
Арх. Здравко Здравков обясни, че наредбата предизвиква сериозен дебат, но крайната цел е да бъде намалена визуалната комуникация, която включва много рекламни елементи в града. "Работи се в няколко посоки, едната от които включва увеличаване на разстоянието между отделните рекламни елементи. На отделни градски булеварди разстоянието ще се увеличи от 50 на 100 метра, на главните почти тройно. Целта е намаляване на визуалния шум и регламентиране на новопоявилите се LED дисплеи в града, които заменят стационарните билборди", каза арх. Здравков.
Новата наредба предвижда изцяло забрана на рекламата в първа зона. Зона 1 е ограничена в територията бул. "Цар Освободител", ул. "19 февруари", ул. "Московска", ул. "Малко Търново", бул. "Княз Дондуков", площадни пространства, включително тяхната рамка. Това са площадите "Независимост", "Атанас Буров", "Народно събрание", "Александър Батенберг" и пл. "Паметник Васил Левски", както и бул. "Цар Освободител" в участъка от пл. "Народно събрание" до бул. "Васил Левски".
От Българската асоциация за външна реклама са категорични, че наредбата трябва да бъде приета.
"Ние се отнасяме положително към всичко, което се прави в момента, защото трябва да има някакъв ред в града. Имаме дребни забележки, но сме категорични, че тази наредба трябва да се приеме в този ѝ вид. Има доста добри неща, които ще изиграят добра регулация за пазара за външна реклама. Наложително е да се приеме и мисля, че е добре за града. Не мисля, че бизнесът ще бъде ощетен от новата наредба", каза пред Радио София Ангел Станчев - председател на Асоциацията.
Търговците и рекламодателите обаче изразяват доста негативни позиции относно наредбата.
"Нашата асоциация излезе с писмено становище веднага, след като се запознахме с предложението и ние сме против подобна регулация. Това ще ощети нашите клиенти и туроператори като цяло, защото търговските обекти изпълняват търговска функция и витрините като елементи от тази търговска дейност са натоварени с това, да идентифицират самия търговец и продуктите, които той предлага", каза председателят на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Байко Байков.
Сред изразилите негативни становища са и Сдружението за модерна търговия, в което членуват големите търговски вериги, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки и Асоциацията на застрахователните брокери. Освен това, живеещите в идеалния център столичани също изпитват недоволство, защото няма да могат да отдават фасадите, покривите или калканите на сградите за рекламни цели.
Главният архитект обаче е категоричен, че няма да бъдат допускани сериозни промени в текстовете и ще се търси баланс. Той обаче е категоричен, че София повече не може да прилича на битпазар.
Ако и вие имате конкретен случай, свързан с институциите в София и не знаете към кого да се обърнете, потърсете ни във фейсбук страницата на Радио София, на имейл glas@bnr.bg или на телефон 02/ 9336 200. Не забраявйте да оставите вашето име и телефон за контакт. Ние ще се свържем с вас.
Тазседмичните участници във "Форум" се спряха и дискутираха по горещата новина Шенген вдига бариерите и пред българи и румънци. За къде пътуваме? Какви са пътищата ни до съседните страни? Колко десетилетия ще строим магистрали? както и по не по-малко важните теми: Какво правим през/със свободното време на децата ? Защо (освен..
На 15 декември, от 12.00 часа, в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" ще се състои концерт-матине на Панчо Владигеров-внук и Kalki's family. Коцето Калки и съпругата му, пианистката Мартина Табакова, гостуваха в "Радиокафе“, за да споделят за проектите си. "Тази година беше доста наситена със събития, посветени на..
През 2024 г. онлайн търговията у нас бележи ръст от 20% и надхвърля 2,3 милиарда евро . За период от 4 години - от 2020 до 2023-та, обемът на пазара е удвоен . В кампанията "Черен петък" през ноември са извършени покупки за 500 млн. лв . Триста милиона от тях са платени само за три дни (15-17 ноември). Това съобщи пред БНР-Радио..
Дни преди Коледно-новогодишните празници, от община Челопеч са зарадваха на своеобразен подарък - чисто нов електромобил по проект на Националния доверителен еко фонд. Електрическия автомобил ще се използва за следните дейности: Разнасяне на храни, материали и извършване на услуги за хора в затруднено материално положение;..
Велосипедна работната група е създадена към Транспортната комисия в Столичния общински съвет през изминалото лято. Тя играе координационна роля между различните дирекции в Столичната община и велосипедната общност, каза пред Радио София Радостина Петрова - експерт към Транспортната комисия. "Говорим си за проектната готовност на нещата, които..
Съветът за електронни медии ( СЕМ) формулира какво е препоръчителното екранно време за децата и даде насоки за използването на медийното и онлайн съдържанието . Целта е да се помогне на родители, настойници, попечители или други лица, които полагат грижи за деца, както и специалистите, работещи с деца от най-ранна възраст, така че екраните да..
Ски легендите Михаел Валхофер и Марк Жирардели идват за откриването на сезона в Банско на 14 декември , съобщи пред БНР-Радио София Иван Обрейков – маркетинг директор на концесионера на ски зоната в курорта. В програмата тази събота е предвиден и концерт на Дара. Хубавата снежна покривка отвори ски зоната още в началото на декември...