Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Венцислав Костов:

Регулирането на достъпа от самите потребители е бъдещето на социалните мрежи

Рекламата в социалните мрежи се превърна в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми през последните години. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени я превърнаха в предпочитан рекламен инструмент.

Венцислав Костов е една от основните фигури в онлайн рекламата у нас. Той е управител и основател на българското представителство на международна медийна рекламна мрежа, която е официален партньор по продажбите на реклама в България за много от социалните мрежи, включително Facebook и LinkedIn.

България е доста напред в световен мащаб от гледна точка на навлизане на социалните мрежи и в това отношение е много близо до западните страни. Над 70 процента от всички българи ползват социални мрежи. При такова голямо покритие се получава достъп за маркетингово таргетиране до 80-90 процента от платежоспособните потребители чрез този тип медии.

Венцислав КостовРекламата в социалните мрежи има своята специфика. Тя използва рекламни формати, които наподобяват потребителското съдържание. Поради това тя е много мощна и заобикаля известни предразсъдъци като традиционната реклама. Възниква, обаче, въпросът до каква степен това трябва да се експлоатира и как да бъдат защитени потребителите. Този вид реклама подлежи на същия контрол, какъвто се налага и върху потребителското съдържание. Платформите за реклама в социалните мрежи много често могат да блокират реклами, които са със съмнително съдържание, неотговарящо на обявената политиката. Затова и Венцислав Костов съветва рекламодателите да се обръщат към консултант, за да са сигурни, че съдържанието на рекламите, които ще публикуват, ще отговаря на политиката на дадената социална мрежа.

За всички е ясно, че социалните мрежи разполагат с много информация за потребителите, като те не я споделят в "прав текст" с рекламодателите, но могат да ги насочват към определените социодемографски групи. Това е основен фактор за доброто тясно таргетиране - фундаментален принцип в съвременното рекламиране.

Хубавото в социалните мрежи е, че имат функционалности, чрез които потребителите все по-лесно успяват да контролират съдържанието, което публикуват, и да регулират точните хора, които да имат достъп до това съдържание, което е бъдещето на социалните мрежи, изтъкна в заключение Венцислав Костов. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Огнено шоу с огнени артисти

 На отминалия "Топлофест" колектив "Агнон" представят своето огнено шоу. Те са Мартин и Кристиян, които се занимават с цирково изкуство, музика и акробатика. "Ние сме "Агнон" колектив – един голям колектив от огнени артисти. Идеята е да се събираме всички заедно и да се развиваме в нещата, които обичаме да правим в изкуството  - било то..

публикувано на 17.07.24 в 17:17

Националният център за безопасен интернет продължава да работи

Националният център за безопасен интернет (НЦБИ) ще продължи да функционира, след като бе осигурено съфинансиране по програма "Дигитална Европа" на Европейската изпълнителна агенция за здравеопазване и цифровизация за следващите 18 месеца. България продължава да бъде една от малкото страни в ЕС, която не осигурява национално финансиране за..

публикувано на 17.07.24 в 17:14

Рисковете в туризма и онлайн пазаруването

В разгара на лятото асоциация "Активни потребители" отправи препоръки към тези, които почиват. Защо и за какво да следим когато планираме лятната си почивка? До колко контролът по отношение на чистота на морската вода в курортите ни отговаря на реалните условия? Има ли и кои са опасностите при пътуване в чужбина? Има ли рискове при онлайн..

публикувано на 17.07.24 в 15:32

"България поздравява света" с 28-то издание на Международен фолклорен фестивал "Витоша"

Под мотото "България поздравява света", започна 28-то издание на Международен фолклорен фестивал "Витоша" , който е част от Календара на културните събития на Столична община 2024. Организатори на фестивала са Народно Читалище "Витоша-1951", Сдружение "Международен Фолклорен фестивал Витоша", Фолклорен Танцов Ансамбъл "София-6"  С..

публикувано на 17.07.24 в 15:32

Филми снимани в София ще покажат облика на града през 60-те и 70-те години

Винаги има какво да разкажем за кино "Влайкова" и читалището, което се помещава там. Това направихме и този път, в разговор с режисьора Олег Ковачев, председател на настоятелството на Народно читалище "Антон Страшимиров - 1926", което стопанисва сградата на киното.  Той представи програмата на кино "Влайкова", включваща поредица от филми снимани..

публикувано на 17.07.24 в 14:13

Шесто издание на фестивала за камерна музика "Неотъпкана пътека" в Ковачевица

За шеста година фестивалът за камерна музика "Неотъпкана пътека“ ще се проведе в китното селце Ковачевица. Фестивалните дни ще заведат там музиканти от най-висока класа. За програмата и философията на събитието разказа един от организаторите и създателите на фестивала, цигуларят Георги Вълчев, който живее в Ню Йорк. С идеята да направят..

публикувано на 17.07.24 в 12:54

Идеи за "52 исторически разходки из България" дава в новата си книга Ели Иванова

Идеи за 52 исторически разходки из България дава в новата си книга авторът на блога "Друми в думи" Ели Иванова. Казва, че "това не е пътеводител на най-известните исторически забележителности в България. Това е разходка из магични места, където историята и красотата на природата се сливат в хармония". Както и предишните ѝ книги, и в "52 исторически..

публикувано на 17.07.24 в 11:51