Когато се срещнахме със Зоя, тя току-що беше взела поредната си награда от конкурса за участие в програмата “Спортни таланти”, но след това ѝ се наложи да се справи с предизвикателството на един обикновен софийски тротоар. Освен липсващите тротоарни плочи, наклонената повърхност, по която Зоя трябваше да се придвижи, беше полуразрушена, парапет липсваше и като цяло пътят напред без чужда помощ беше невъзможен.
Зоя, която се подготвя за състезания в Холандия, ни разказа, че там всичко е достъпно за хора с увреждания и проблемът с придвижването, който се среща у нас, не съществува.
Ние се свързахме с Калоян Карамитов, координатор "Градска среда" на общинската инициатива "Визия за София", за да разберем до каква степен е достъпна столицата ни за хора с увреждания и какви мерки се предвиждат в тази насока за хората, които се нуждаят от специфична инфраструктура.
Той призна, че в сравнение с някой от големите европейски градове, вероятно столицата ни изостава по отношение на достъпността, но през последните няколко години усилено се работи средата да се пригоди, за да могат хората в неравностойно положение не само да се придвижват, а и да се ориентират в самата среда.
Карамитов посочи, че едно от най-важните задачи при планиране на средата, е инфраструктурата да се разглежда като една цялостна информационна система, която да взаимодейства с хората.
Най-голяма стъпка в посока създаване на цялостно достъпна среда в града, обясни Карамитов, е Стратегията за достъпна градска среда, която предвижда да не се издава Акт 16 на сгради, които не са изградили съоръжения за достъпност за хора с увреждания, което ще важи за всички сгради в София.
Той допълни още, че новата наредба на НАГ за градската среда, по която се работи в момента, ще включва всички елементи от градската среда, в това число лампи, кошчета, скосявания, стълбища и подходи на сгради, като ще бъдат предложени съответни критерии за изпълнението им, за да може когато се ремонтира или облагородява дадено пространство, да бъде осигурена достъпна среда за всички ползватели.
Днес ще бъде предимно облачно с валежи от дъжд. На места в Западна България количествата ще са значителни, съобщиха от НИХМ. Вечерта валежите ще отслабват и спират, а облачността ще започне да се разкъсва и намалява. Ще духа до умерен вятър от изток-югоизток, главно в Лудогорието ще е временно силен. Максималните температури ще са между 12° и 17°, в София..
Тази предпразнична седмица (преди кратка предизборна ваканция) форматът на предаването ще бъде малко по-нестандартен за "Форум". Познатите от предишни коментари доц. Иво Инджов - експерт по политически комуникации, и журналистът Иво Божков ( ►) този път се спират на следните явления и процеси от последните дни и седмици:..
Великденските празници наближават. В предстоящите дни ще пазаруваме повече, ще пътуваме повече. За какви рискове трябва да внимаваме по време на Великденското пазаруване като потребители? Агенцията за безопасност на храните вече извършва проверки, непосредствено преди празничните дни. С акцент по темата е разговорът с Богомил..
Симбиозата между бизнеса и технологичния сектор ще обсъдят водещи мениджъри и експерти, авторитет, предприемачи и инвеститори на форума Technovation 2024 , който ще се проведе в София на 23 април . Сред въпросите, които ще бъдат дискутирани , са: Как технологиите подпомагат иновационния потенциал на компаниите?; Кои решения..
Спрямо миналата година поскъпване на агнешкото месо няма да и не трябва да има. Цените варират в това дали агнето се закупува от фермата или от магазинната мрежа. Това отбеляза пред БНР-Радио София съпредседателят на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация Симеон Караколев . "Ако от фермата цените се движат около 10 лв. на..
Jazz Ahead е най-мащабното световно изложение за джаз, което се провежда всяка година в гр. Бремен, в продължение на много години. Отскоро в събитието вече има и българско участие във фестивалната програма. За да стане възможно да дойде и нашият момент, ние сме направили много, но има едни процеси, които са извън нас, те трябваше да се..
За последните 6 месеца зарядните станции за електромобили в България са се увеличили с 410 и сега общият им брой е 1760 (до март). Броят на електромобилите е 13 466, хибридните автомобили са 51 910 . Това се обяснява както с повишените нужди, така и с европейска директива, която се очаква скоро да се превърне в регламент. Цялата..