Тези данни са резултат от няколко фактора – състоянието на автомобилния парк, на пътната инфраструктура, поведението на участниците в движението. По тези показатели трябва да се сравняваме с най-добрите и да правим подобрения – коментира пред Радио София дългогодишният експерт по пътна безопасност Алекси Кесяков. – А поведението е функция на обучение, тренировки, знания, умения, контрол, култура…
С Решение № 16 на Министерския съвет на Република България от януари 2019 г. е приет интегриран подход „Безопасна система “ с визия нула загинали и тежко ранени за национална политика за постигане на висока степен на безопасност по пътищата , припомни специалистът.
Самите ние трябва да променим отношението си към безопасността на движение, не да разчитаме някой друг да научи децата ни на правилата, допълва още Кесяков. А факторите са взаимосвързани, не могат да се разглеждат отделени. Всички те трябва да са настроени спрямо слабостите на човека, да го подпомагат, да го подсещат, да го предпазват.
Европарламентът в последната си работна седмица прие правила, с които задължава до 3 години (до 2022-ра) производителите да въведат около 30 технологични системи за сигурност както на хората в колата, така и за безопасност на други участници в движението (велосипедисти, пешеходци).
Автомобилостроенето е водещо по отношение на сигурността – въвеждат се непрекъснато нови и нови системи, които предпазват от грешки и от фатални удари. Европейските усилия няма да спрат дотук, убеден е Алекси Кесяков. Ще продължи стремежът за обмен на информация между участниците в движението, автомобилите и пътната инфраструктура.
Чуйте повече по темата.
В коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" продължава темата за изборите. Възможно ли е да бъдат касирани изборите – ЦИК изпраща в прокуратурата записите от броенето в седем избирателни секции . Да си русофил и патриот не е печеливша теза - заща това е така? За разделението в ДПС - няма добро ДПС нито това на Делян Пеевски, нито..
Първата карта с адаптиран маршрут за хора в инвалидни колички вече е факт. Тя ще бъде представена по време на събитието „София и за мен“ на 7 ноември. Повече по темата разказа Гергана Дойчинова от Фондация "Ела и ти“, които са организатори на инициативата. Идеята е, чрез тази карта и хората в инвалидни колички да могат самостоятелно..
600 ученици в 11-и и 12-и клас в София, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Велико Търново и Варна ще преминат през обучение по пътна безопасност. Целта на инициативата "Аз ще бъда отговорен шофьор" е да формира отговорно отношение на младежите, като участници в движението и като бъдещи водачи на моторни превозни средства. "Аз ще бъда отговорен..
В ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ днес бе подписано споразумение за сътрудничество между университета и Българското национално радио. Обществените институции не могат да работят в изолация и трябва да си помагат по пътя напред, защото всички работим в полза на обществото. Това подчерта по време на подписването на..
София да заеме мястото си на лидер в разговора за подобряване на качеството на въздуха и в него да се включат представители на научно-изследователската общност, но и обикновените граждани, които могат да допринесат за общинските политики. За това се обяви столичният кмет Васил Терзиев по време на откриването на научната конференция “ Предизвикателства..
Първата успешна операция за тази година бе извършена от екипите на проф. Маринчо Георгиев и проф. Красимир Янев от Клиниката по урология на Александровска болница . Благодарение на успешната трансплантация 31-годишна жена от Плевенска област получи втори шанс за живот . Неи н донор стана 54-годишният ѝ баща , като и двамата са в отлично..
Марката „Български държавен стандарт“ (БДС) гарантира единствено и само производството на кисело мляко или бяло саламурено сирене на територията на България. Суровината обаче, дали под формата на фуража, с който се хранят животните или млякото, от което се произвежда готовия продукт, доста често е внос от чужбина. Това коментира Симеон..