Проф. Боян Добрев е преподавател по стенопис в Националната художествена академия, специалист, изкушен от вписването на изкуството в градската среда. Той е автор на постоянното пано на втория етаж на Централната жп гара, инсталирано при цялостната реконструкция на сградата през 2016 година.
Паното "Колелата на времето" е с размери 24/6,2 метра и е съставено от над 5600 снимки, свързани с историята на българските железници, използвайки новите технологии.
(Сградата на Централната жп гара е открита точно на днешния ден през 1974 г.)
Хората погрешно си мислят, че художникът е занаятчия, който възпроизвежда реалността. Аз бих казал, че той създава реалността. И е важно посланието му.
Сърцето е мускул, окото е сензор. Културата е нашият системен софтуер, като хора. Културата ни всъщност формира образа. Дава ни очи да виждаме. Много важна част от тази култура е публичното изкуство. То създава ценностна система за обществото.
Градът влияе на човека и какъв той става. Публичното изкуство осмисля проблемите, които имаме.
Дали ще бъдеш щастлив, зависи от задачите, които си поставяш.
Ние изпитваме удоволствие, когато постигнем нещо значимо и когато се отговорим на важен въпрос. Публичното изкуство много често отговаря на нашите въпроси. Удоволствието от него ни прави по-добри и по-успешни в живота.
В момента проф. Добрев работи по нов софийски проект - „Зелено сърце“ (зад името се крие всъщност Витоша). Представлява карта на планината във вид на мозайка, изработена по нетрадиционен начин и която до месец и половина ще бъде монтирана на пресечката на бул. „Витоша“ и „Парчевич“.
Чуйте разговора на Лили Големинова и Константин Лавсов с проф. Боян Добрев.
Минко Ламбов за предстоящата премиера на концерта му за цигулка, акордеон и оркестър със солисти Светлин Русев и Вероника Тодорова: "На 29 януари от 19 ч. в Централния военен клуб е премиерата с оркестър Симфониета. Светлин е божество на цигулката, често го сравнявам със самурай. Запознахме се на един образователен концерт на Филхармонията,..
Кремена Николова - Флор от Софийската филхармония за предстоящия концерт на Филхармонията с полемичната за връзката си с Путин оперна дива Анна Нетребко: "Изключително щастливи сме да сме партньори на концерта на Анна Нетребко като съпровождащ оркестър. Изборът на нашия оркестър не е случаен, партнирахме ѝ в Букурещ с почти същата програма, основно -..
Проф. Илия Граматиков от Музикалната академия за лекцията си в СГХГ към изложбата "Европа в България": "Важно е да се подчертае, че това няма да е специализирана музиколожка лекция, тя е отворена до широка публика. Провокация и вдъхновение за мен бе изложбата. Доколко присъства музиката в тези картини? Кога и как се осмисля професионалната..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..