Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Екатерина Димитрова: В обществото ни нуждата от правдоподобна информация е все по-належаща

На обществените комуникации и рекламата е посветено тази седмица предаването “Радиоприемница”. Как влияят на обществото, как го променят, докато те самите търпят развитие? - за всичко това ще става дума до края на седмицата.

"Пиар (от англ.ез. PR - public relations или връзки с обществеността - бел.ред.) професията е една от най-дискутираните в днешно време и в позитивен, и в негативен план", казва Екатерина Димитрова - член на УС на Българската асоциация на пиар агенциите и изпълнителен директор на една от водещите пиар агенции у нас. "В негативен план, защото когато се случи нещо лошо или има неправилна комуникация, първият, към когото се насочва атаката, е пиар специалистът".

От друга страна, на младите хора им се струва атрактивно да работят в сферата на комуникациите. Тази професия става толкова популярна, защото “в обществото ни нуждата от правдоподобна информация е все по-належаща. Правилно поднесена към правилната публика, открита и ясна. Това дойде и с бума на дигиталното пространство, и с бума на фалшивите новини, и развитието на технологиите. Професията придобива все по-голямо значение, защото всеки има нужда информацията да бъде преведена на точния език и да бъде насочена правилно", обяснява пиар експертът.

Добрите пиари имат история, опит, задълбоченост и познаване на пазара и заобикалящата среда. “Един пиар не може да си  позволи да бъде повърхностен”, допълва тя. Освен опит е нужна и отговорност при създаването и поднасянето на информация по подходящ начин, така че да постигне целите си и да бъде максимално открит и прозрачен.

Според Екатерина Димитрова не бива да бъде подценяван интелектът на публиката, защото хората са интелигентни и никой не приема с лека ръка една невярна, но лустросана информация. Друга тенденция е, че пиарите вече работят директно с мениджърите, а не с техните маркетингови отдели. Освен това мениджърите в България вече се вслушват и в мнението на експертите, включително и на пиарите.

Предприемачите също работят върху себе си - по отношение не само на професионален напредък, но и на развитие на емоционална интелигентност, емпатия и са склонни да се вслушат в съветите на пиарите. Освен това се доверяват и на анализ. Важното е да има спойка между пиар агенцията и мениджъра, с който се работи. Трябва да се спазват и морално-етичните кодекси като честност, откритост, прозрачност, коректност, не обслужване едновременно на две компании с конкурентен интерес и др.

“Едно послание, за да има ефект, трябва да докосне по някакъв начин публиката, към която е насочено. Трябва да уцели тези опорни точки, които са важни за реципиента на посланието”, казва експертът. Според нея, в днешно време, комуникацията е една активна обратна връзка.
Чуйте целия разговор в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 02.12.24: Годишен политически обзор на 2024 г.

В новата седмица в студиото на "Форум" своите коментари по злободневни теми от обществения и политическия живот ще дадат политолозите Светлин Тачев и Атанас Радев. Ето и част от темите, по които ще коментират гостите на Лъчезар Христов: Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията Политиката на..

публикувано на 02.12.24 в 18:40

Посещението при зъболекар - минимум веднъж годишно

Над 96% от децата в България имат минимум по един кариес. Голям е процентът с усложнения заради нелекуван кариес. Това показват резултатите от Националната програма за профилактика на оралните заболявания при деца от 0 до 18 години у нас. Според статистиката 71% от децата до 5-годишна възраст имат кариес на млечните зъби. При подрастващите до 12..

публикувано на 02.12.24 в 17:20

Почистват дъждоприемните шахти по Околовръстното и Южната дъга на София

Над 900 отводнителни съоръжения са почистени за последните два месеца по основни трасета, свързващи града. Това съобщава на сайта си Столичния инспекторат. Целта е да се осигури проводимост на дъждоприемните шахти като се почистват наноси и отпадъци. Процесът се извършва механизирано със специализирана техника в условия на безопасност...

публикувано на 02.12.24 в 16:56
Снимки: Квадрат 500

Мавзолей на демокрацията показват художници от Русия и Испания

Остри въпроси към днешната демокрация задават с/в творби в галерия "Квадрат 500" двама художници с различна националност, но известни със своите провокации и чувствителност по обществено значими явления и събития. Андрей Молодкин (Русия) и Сантяго Сиера (Испания) за пръв път се представят в България. Тяхната съвместна експозиция,..

публикувано на 02.12.24 в 16:24
Доналд Тръмп на финала на предизборната си кампания в Пенсилвания, 3 ноември 2024 г.

Митата върху европейския внос ще се платят от американските потребители

Има още време докато новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп влезе в длъжност в началото на следващата година, но намеренията му дават основание на редица европейски държави да се опасяват от зараждаща се търговска война. Засега за плановете на Тръмп може да се съди по смелите му заявки от предизборната кампания за универсална митническа ставка..

публикувано на 02.12.24 в 16:00
Гергана Иванова

Наградиха най-добрите маркетингови кампании в България

Наградите Effie са известни сред комуникационните експерти, рекламодателите и агенциите в световен мащаб като най-изявеното признание в бранша и награждават всички форми на маркетингови активности, които допринасят за успеха на търговските марки. Организатор на конкурса у нас е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).  Тези награди са..

публикувано на 02.12.24 в 15:35
Актьорът в радиостудиото

Димитър Маринов: Рутината, инерцията, успокоението са най-големите пречки пред актьора

Две свои книги ще представи пред почитатели и студенти актьорът Димитър Маринов тази вечер (Клуб "Перото", 18:00 ч.). По думите на самия автор, "Към сцената" и "Към екрана" не са учебници, а пътеводител, наръчник за актьора , в които разглежда различните методи/школи на обучение, особеностите на кастингите и някои професионални тънкости и..

публикувано на 02.12.24 в 14:52