Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Седем закуски за супер енергична утрин

Снимка: Pixabay

Хората казват, че закуската е най-важното ядене през деня, но от личен опит мога да ви споделя, че всички хранения са изключително важни. Въпреки това, закуската трябва да ни зареди с много енергия, която да ни помогне да сме пълноценни на работното място и да не огладнеем часове преди обедната почивка.

Винаги започвайте деня си с чаша вода 

Тялото ви се е дехидратирало през нощта и има нужда от нея. Можете да добавите парченце лимон за витаминен старт. Не подслаждайте със захар. Опитайте се да намалите консумацията на захар сутрин, защото тя дава енергия за няколко часа, но след това бързо ще се почувствате изморени изведнъж. Тук ще ви предложа няколко закуски, които ще повишат енергичността и свежестта ви. Също така ще подпомогнат имунната ви система и ще ви заредят със страхотно настроение. Всички съдържат протеини, белтъчини, въглехидрати, полезни мазнини и фибри.

Класически тост с авокадо и яйце 

Ако имате малко време преди да излезете за работа, изберете любимия си пълнозърнест хляб и запечете две филийки от него на тостера. В тиган, загрят с мазнина, сложете две яйца на очи. Не гответе яйцата на много висока температура. Дайте им време, за да получите желания пухкав резултат. Подправете със сол, черен пипер и други подправки по избор. Намачкайте половин авокадо с вилица на пастет. Когато филийките са готови, ги намажете с авокадовата паста. Поставете яйцата на очи върху филийките и се насладете на невероятния вкус, който ще ви даде енергия за цялата сутрин.

Бързо, лесно и вкусно

Изсипете около 5 супени лъжици овесени ядки в купичка, залейте с кисело мляко или заместител от растително естество. Разбъркайте и подсладете с био сладко от червени плодове. Добавете ядки и плод по избор. Фъстъченото масло също може да намери място в този енергизиращ фюжън. Гарнирайте с канела и кокосови стърготини. Това е една от най-засищащите закуски, въпреки че е невероятно лесна и бърза. Може да се приготви и от предната вечер.

За любителите на сладките изкушения

От предишната вечер изпечете цял сладък картоф за около 40 минути във фурна на 180 градуса. Сутринта го затоплете, разрежете на квадратчета и го залейте с малко мед. Поръсете с канела за още вкус. Отгоре разпределете равномерно една чаена лъжичка ядково масло (фъстъчено, бадемово). Можете да добавите шепа натрошени орехи или пекан ядки за разкош. Тази закуска със сигурност ще ви засити за часове напред и ще придаде сладост на вашата утрин.

За работливците

Ако сутрин нямате време да приготвяте закуска, може да го направите още от предната вечер. В купичка добавете 1/3 чаена чаша нарязани ягоди, ½ обелено и нарязано киви и ги намачкайте заедно. Сложете също 1 супена лъжица чия, 1 супена лъжица кленов сироп или мед, 1 чаена лъжица ванилов екстракт, ½ чаша овесени ядки, ½ чаша кисело мляко. Изстискайте малко лимон и разбъркайте. Ако желаете, добавете прясно или ядково мляко по избор и разбъркайте добре. Изсипете сместа в един или няколко стъклени съдове и оставете в хладилника през цялата нощ. На сутринта можете да добавите топинг пресни ягоди или малини. Воала!

Розова закуска за ценители на красивите гозби

Изсипете в блендера половин или цял нарязан банан, няколко листа спанак, миксирани замразени червени плодове (малини, боровинки, мечо грозде и др.), чаена лъжица ленено семе,  лъжица протеинова пудра по избор, мляко по избор (прясно или ядково) или вода. Миксирайте, докато се получи гладка консистенция. Консумирайте така или изсипете готовата смес в купичка. Поръсете с орехи, домашно-направена гранола, червени плодове и кокосови стърготини. Ако чията ви действа добре, можете да добавите и от нея. Закуската е богата на витамини и ще ви зареди с добро настроение. Ако искате смутито ви да е по-сладко, добавете канела или капка мед.

Зелено смути за свежи хора

Едно от най-лесните смутита, ще ви спести време и ще ви освежи. В блендера сложете няколко листа мини спанак, кейл, сок от ½ лимон, малко парче джинджифил, ябълка, банан, протеинова пудра по избор. Миксирайте заедно с малко количество овесени ядки, чия, мляко или вода.

Добър избор пък за следобедна закуска са оризовите крекери с фъстъчено или бадемово масло. Задължително избирайте оризови питчици от пълнозърнест ориз (с чия или морска сол, наистина са много вкусни). Спрете се на масло с чист състав, което да съдържа 100% ядки, без захар, допълнителни овкусители или консерванти. За още по-завладяващ вкус можете да поръсите с малко кокосови стърготини или канела. Нарежете половин банан и го наредете върху крекерите. Тази следобедна наслада ще ви зареди с енергия, като препоръчителната доза е 2 сладки „сандвича“.

Имайте предвид, че ако сега започвате да ядете здравословно, организмът ви ще се нуждае от време да свикне с новия начин на живот. Възможно е да изпитвате глад в определени моменти, но не посягайте към вафлите. Заменете ги с шепа фурми, които ще заситят желанието ви за нещо сладичко.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт.
ВИЖТЕ ОЩЕ
ФЖМК се намира зад университетската Ботаническа градина, до Факултета по фармация

Бъдещите журналисти могат да посетят най-доброто място за обучението им

Факултетът по журналистика и масови комуникации (ФЖМК) към СУ „Св. Кл. Охридски“ по инициатива на студентския съвет организира два дни на отворените врати. Желаещите и записани ще могат да посетят и направят тур във факултета – в радио и тв студиата, ще се срещнат с някои от преподавателите и настоящите студенти. Може да се научи повече..

публикувано на 27.02.20 в 16:32

МОН предвижда въвеждането на интегрален изпит в седми клас

Министерството на образованието и науката представи проектите на националните програми за развитие на образованието през 2020 година. Общо броят им е 21, като 4 от тях ще бъдат нови. Интегрален изпит в седми клас предвижда министерството за учебната 2022-2023 година . Сега учениците имат национално външно оценяване по български език и литература,..

публикувано на 27.02.20 в 15:51

"Сърцето помни" и ни напомня за риска от инфаркт и правилните действия

Започна здравната информационна кампания „Сърцето помни“, насочена към по-добрата информираност на обществото по отношение на миокардния инфаркт, последващите рискове, пред които са изправени пациентите, и необходимостта да променят начина си на живот. Кампанията цели да засили и ангажираността и мотивацията на близките на преживелите инфаркт, които също..

публикувано на 27.02.20 в 15:28
Доц. Любомир Киров

Доц. Любомир Киров: В извънредната ситуация не личните лекари решават и са отговорни

В момента личните лекари няма как да издават болнични листове за карантина на хора, завърнали се от страни с разпространение на коронавируса. Необходимо е да се вземе официално решение. Това коментира пред Радио София председателят на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България ( НСОПЛБ ) доц. Любомир Киров . Вариантите..

публикувано на 27.02.20 в 15:01

Градското земеделие - чиста храна, споделяне на знания и отърсване от стреса

Модерната напоследък област "Градско земеделие" също е територия на различни иновации. Ивайло Начев от Инициативата за развитие на градско земеделие, един от гостите в "Радиоприемница" с гордост разказа за създадената от тяхната организация "Споделена зеленчукова градина 1" в столичния район "Витоша". Тя се състои от 20 обработваеми парцела, а цялата..

публикувано на 27.02.20 в 14:35

Ива Свещарова показва Soft Things заедно с Розе Беерман

"Винаги пази думите си меки и сладки, в случай че ти се наложи да ги изядеш”. Това е едно от посланията в спектакъла - пърформанс Soft Things на Ива Свещарова и немската изпълнителка и хореограф Розе Беерман . Премиерата е на 27 февруари от 19.00 часа в "ДНК-пространство за съвременен танц и пърфоманс". В „Soft Things” две тела пътуват през..

публикувано на 27.02.20 в 12:54

Промени за автомобилен престой около националния стадион този следобед

Във връзка с провеждане на днешната футболна среща на Националния стадион „Васил Левски” между ЦСКА 1948 и Монтана (от 17.30 часа), се въвеждат промени в организацията на движение и паркиране, съобщават от Столичната община. От 14.30 до 20.30 часа днес се забраняват престоят и паркирането на пътни превозни средства, с изключение на автомобилите..

публикувано на 27.02.20 в 11:53