Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Седем закуски за супер енергична утрин

Снимка: Pixabay

Хората казват, че закуската е най-важното ядене през деня, но от личен опит мога да ви споделя, че всички хранения са изключително важни. Въпреки това, закуската трябва да ни зареди с много енергия, която да ни помогне да сме пълноценни на работното място и да не огладнеем часове преди обедната почивка.

Винаги започвайте деня си с чаша вода 

Тялото ви се е дехидратирало през нощта и има нужда от нея. Можете да добавите парченце лимон за витаминен старт. Не подслаждайте със захар. Опитайте се да намалите консумацията на захар сутрин, защото тя дава енергия за няколко часа, но след това бързо ще се почувствате изморени изведнъж. Тук ще ви предложа няколко закуски, които ще повишат енергичността и свежестта ви. Също така ще подпомогнат имунната ви система и ще ви заредят със страхотно настроение. Всички съдържат протеини, белтъчини, въглехидрати, полезни мазнини и фибри.

Класически тост с авокадо и яйце 

Ако имате малко време преди да излезете за работа, изберете любимия си пълнозърнест хляб и запечете две филийки от него на тостера. В тиган, загрят с мазнина, сложете две яйца на очи. Не гответе яйцата на много висока температура. Дайте им време, за да получите желания пухкав резултат. Подправете със сол, черен пипер и други подправки по избор. Намачкайте половин авокадо с вилица на пастет. Когато филийките са готови, ги намажете с авокадовата паста. Поставете яйцата на очи върху филийките и се насладете на невероятния вкус, който ще ви даде енергия за цялата сутрин.

Бързо, лесно и вкусно

Изсипете около 5 супени лъжици овесени ядки в купичка, залейте с кисело мляко или заместител от растително естество. Разбъркайте и подсладете с био сладко от червени плодове. Добавете ядки и плод по избор. Фъстъченото масло също може да намери място в този енергизиращ фюжън. Гарнирайте с канела и кокосови стърготини. Това е една от най-засищащите закуски, въпреки че е невероятно лесна и бърза. Може да се приготви и от предната вечер.

За любителите на сладките изкушения

От предишната вечер изпечете цял сладък картоф за около 40 минути във фурна на 180 градуса. Сутринта го затоплете, разрежете на квадратчета и го залейте с малко мед. Поръсете с канела за още вкус. Отгоре разпределете равномерно една чаена лъжичка ядково масло (фъстъчено, бадемово). Можете да добавите шепа натрошени орехи или пекан ядки за разкош. Тази закуска със сигурност ще ви засити за часове напред и ще придаде сладост на вашата утрин.

За работливците

Ако сутрин нямате време да приготвяте закуска, може да го направите още от предната вечер. В купичка добавете 1/3 чаена чаша нарязани ягоди, ½ обелено и нарязано киви и ги намачкайте заедно. Сложете също 1 супена лъжица чия, 1 супена лъжица кленов сироп или мед, 1 чаена лъжица ванилов екстракт, ½ чаша овесени ядки, ½ чаша кисело мляко. Изстискайте малко лимон и разбъркайте. Ако желаете, добавете прясно или ядково мляко по избор и разбъркайте добре. Изсипете сместа в един или няколко стъклени съдове и оставете в хладилника през цялата нощ. На сутринта можете да добавите топинг пресни ягоди или малини. Воала!

Розова закуска за ценители на красивите гозби

Изсипете в блендера половин или цял нарязан банан, няколко листа спанак, миксирани замразени червени плодове (малини, боровинки, мечо грозде и др.), чаена лъжица ленено семе,  лъжица протеинова пудра по избор, мляко по избор (прясно или ядково) или вода. Миксирайте, докато се получи гладка консистенция. Консумирайте така или изсипете готовата смес в купичка. Поръсете с орехи, домашно-направена гранола, червени плодове и кокосови стърготини. Ако чията ви действа добре, можете да добавите и от нея. Закуската е богата на витамини и ще ви зареди с добро настроение. Ако искате смутито ви да е по-сладко, добавете канела или капка мед.

Зелено смути за свежи хора

Едно от най-лесните смутита, ще ви спести време и ще ви освежи. В блендера сложете няколко листа мини спанак, кейл, сок от ½ лимон, малко парче джинджифил, ябълка, банан, протеинова пудра по избор. Миксирайте заедно с малко количество овесени ядки, чия, мляко или вода.

Добър избор пък за следобедна закуска са оризовите крекери с фъстъчено или бадемово масло. Задължително избирайте оризови питчици от пълнозърнест ориз (с чия или морска сол, наистина са много вкусни). Спрете се на масло с чист състав, което да съдържа 100% ядки, без захар, допълнителни овкусители или консерванти. За още по-завладяващ вкус можете да поръсите с малко кокосови стърготини или канела. Нарежете половин банан и го наредете върху крекерите. Тази следобедна наслада ще ви зареди с енергия, като препоръчителната доза е 2 сладки „сандвича“.

Имайте предвид, че ако сега започвате да ядете здравословно, организмът ви ще се нуждае от време да свикне с новия начин на живот. Възможно е да изпитвате глад в определени моменти, но не посягайте към вафлите. Заменете ги с шепа фурми, които ще заситят желанието ви за нещо сладичко.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
В Клуб Хвърчило всички са позитивни

Децата променят светогледа си в клуб "Хвърчило“, чувстват се способни и полезни

Пасивността не е решение на проблемите ни. От тази мисъл е водена героинята ни днес. Тя основава сдружение „Няма невъзможни неща“, а по-късно и „Клуб Хвърчило“ във Варна, в който помага на младежи със затруднения и увреждания . Вече 10 години Диана Нестева е опора на десетки семейства, които поради една или друга причина, са загубили вяра и..

публикувано на 08.08.20 в 12:05
Изображение на коронавируса SARS-CoV-2, който е причинител на Covid-19,  National Institutes of Health (NIH)

Подозират специфичен протеин за тежката форма на Covid-19

Специфичен протеин, произвеждан от човешкия организъм при инфекция, може би играе съществена роля за протичането в тежка форма на Covid-19, установиха френски учени, цитирани от Франс прес. Ако усилията се насочат към протеина калпротектин, то тогава може да се избегне споменатото заболяване да се задълбочи. Екипът на имунолога Емерик Силвен от Института..

публикувано на 08.08.20 в 10:15

Различните лица на тромпета с Петър Македонски

Ако в неделя сте си в София, ето една идея, която ще бъде интересна и за вас, и за вашите деца най-вече. "Приказки за тромпет" ще разказва един тромпетист....трето поколение.  Петър Македонски е не само музикант от Симфоничния оркестър на Българското национално радио, но и част от екипа на "Фортисимо Фамилия" и за него запознаването на..

публикувано на 08.08.20 в 09:05

Столичната библиотека се обогати с 550 тома на класици и съвременни автори

Столичната библиотека получи над 550 нови книги, предоставени от Столичната община. Луксозните издания на най-известните български издателства включват над 110 заглавия от българската и световната класика , от най-търсените книги на съвременни наши и чужди автори. Предоставени са емблематични заглавия на автори като Калин Донков, Здравка Евтимова,..

публикувано на 07.08.20 в 18:26
Портрет на Царица Елеонора от Георги Евстатиев, 1908 г.

Елеонора - царицата, която спасява и хора, и Боянската църква

Има една царица, за която се говори малко и рядко, въпреки че е обичала много България, направила е доста и е пожелала да бъде погребата тук. Елеонора Каролина Гаспарина Луиза, принцеса Ройс цу Кьостриц е родена в Полша, станала е втората съпруга на Фердинанд I и е била българска царица само 9 години. Отдала се е на благотворителност...

публикувано на 07.08.20 в 17:14

Впечатляващи ученически идеи отличиха в "Млад благотворител"

Конкурсът “Млад благотворител” е своеобразен индикатор за доброволчески каузи, предприети от ученици. Той насърчава самите ученици, които имат друга сетивност за света около тях, да предприемат свои инициативи, обясни пред Радио София Станислава Рашкова, мениджър "Проекти“ на фондация „Благотворител“. Три са темите тази година - "Екология",..

публикувано на 07.08.20 в 16:21

Проверки за неправилно паркиране в зелени площи и през почивните дни

Проверки за неправилно паркиране в зелени площи се провеждат всеки ден, информират от  Столичния инспекторат. Само за месец юли за паркиране в зелени площи са съставени 246 констативни протокола, наложени са 206 глоби с фиш и 158 автомобила са преместени принудително на специализиран паркинг. Поради установени най-много нарушения..

публикувано на 07.08.20 в 15:26