Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Седем закуски за супер енергична утрин

Снимка: Pixabay

Хората казват, че закуската е най-важното ядене през деня, но от личен опит мога да ви споделя, че всички хранения са изключително важни. Въпреки това, закуската трябва да ни зареди с много енергия, която да ни помогне да сме пълноценни на работното място и да не огладнеем часове преди обедната почивка.

Винаги започвайте деня си с чаша вода 

Тялото ви се е дехидратирало през нощта и има нужда от нея. Можете да добавите парченце лимон за витаминен старт. Не подслаждайте със захар. Опитайте се да намалите консумацията на захар сутрин, защото тя дава енергия за няколко часа, но след това бързо ще се почувствате изморени изведнъж. Тук ще ви предложа няколко закуски, които ще повишат енергичността и свежестта ви. Също така ще подпомогнат имунната ви система и ще ви заредят със страхотно настроение. Всички съдържат протеини, белтъчини, въглехидрати, полезни мазнини и фибри.

Класически тост с авокадо и яйце 

Ако имате малко време преди да излезете за работа, изберете любимия си пълнозърнест хляб и запечете две филийки от него на тостера. В тиган, загрят с мазнина, сложете две яйца на очи. Не гответе яйцата на много висока температура. Дайте им време, за да получите желания пухкав резултат. Подправете със сол, черен пипер и други подправки по избор. Намачкайте половин авокадо с вилица на пастет. Когато филийките са готови, ги намажете с авокадовата паста. Поставете яйцата на очи върху филийките и се насладете на невероятния вкус, който ще ви даде енергия за цялата сутрин.

Бързо, лесно и вкусно

Изсипете около 5 супени лъжици овесени ядки в купичка, залейте с кисело мляко или заместител от растително естество. Разбъркайте и подсладете с био сладко от червени плодове. Добавете ядки и плод по избор. Фъстъченото масло също може да намери място в този енергизиращ фюжън. Гарнирайте с канела и кокосови стърготини. Това е една от най-засищащите закуски, въпреки че е невероятно лесна и бърза. Може да се приготви и от предната вечер.

За любителите на сладките изкушения

От предишната вечер изпечете цял сладък картоф за около 40 минути във фурна на 180 градуса. Сутринта го затоплете, разрежете на квадратчета и го залейте с малко мед. Поръсете с канела за още вкус. Отгоре разпределете равномерно една чаена лъжичка ядково масло (фъстъчено, бадемово). Можете да добавите шепа натрошени орехи или пекан ядки за разкош. Тази закуска със сигурност ще ви засити за часове напред и ще придаде сладост на вашата утрин.

За работливците

Ако сутрин нямате време да приготвяте закуска, може да го направите още от предната вечер. В купичка добавете 1/3 чаена чаша нарязани ягоди, ½ обелено и нарязано киви и ги намачкайте заедно. Сложете също 1 супена лъжица чия, 1 супена лъжица кленов сироп или мед, 1 чаена лъжица ванилов екстракт, ½ чаша овесени ядки, ½ чаша кисело мляко. Изстискайте малко лимон и разбъркайте. Ако желаете, добавете прясно или ядково мляко по избор и разбъркайте добре. Изсипете сместа в един или няколко стъклени съдове и оставете в хладилника през цялата нощ. На сутринта можете да добавите топинг пресни ягоди или малини. Воала!

Розова закуска за ценители на красивите гозби

Изсипете в блендера половин или цял нарязан банан, няколко листа спанак, миксирани замразени червени плодове (малини, боровинки, мечо грозде и др.), чаена лъжица ленено семе,  лъжица протеинова пудра по избор, мляко по избор (прясно или ядково) или вода. Миксирайте, докато се получи гладка консистенция. Консумирайте така или изсипете готовата смес в купичка. Поръсете с орехи, домашно-направена гранола, червени плодове и кокосови стърготини. Ако чията ви действа добре, можете да добавите и от нея. Закуската е богата на витамини и ще ви зареди с добро настроение. Ако искате смутито ви да е по-сладко, добавете канела или капка мед.

Зелено смути за свежи хора

Едно от най-лесните смутита, ще ви спести време и ще ви освежи. В блендера сложете няколко листа мини спанак, кейл, сок от ½ лимон, малко парче джинджифил, ябълка, банан, протеинова пудра по избор. Миксирайте заедно с малко количество овесени ядки, чия, мляко или вода.

Добър избор пък за следобедна закуска са оризовите крекери с фъстъчено или бадемово масло. Задължително избирайте оризови питчици от пълнозърнест ориз (с чия или морска сол, наистина са много вкусни). Спрете се на масло с чист състав, което да съдържа 100% ядки, без захар, допълнителни овкусители или консерванти. За още по-завладяващ вкус можете да поръсите с малко кокосови стърготини или канела. Нарежете половин банан и го наредете върху крекерите. Тази следобедна наслада ще ви зареди с енергия, като препоръчителната доза е 2 сладки „сандвича“.

Имайте предвид, че ако сега започвате да ядете здравословно, организмът ви ще се нуждае от време да свикне с новия начин на живот. Възможно е да изпитвате глад в определени моменти, но не посягайте към вафлите. Заменете ги с шепа фурми, които ще заситят желанието ви за нещо сладичко.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Иван Господинов

Учителят Иван Господинов събира години опит в Европа, за да е полезен днес в България

Иван Господинов e председател на сдружение "Образование без раници“, представител на дигиталната образователна платформа "Кан Академия" за България, преподавател по немски език и философия. Именно образователната кауза го кара да се завърне в България, след като завършва философия и социални науки в Лайпцигския университет в Германия.  Днес без..

публикувано на 24.05.20 в 15:00
Д-р Станимир Хасърджиев

Д-р Станимир Хасърджиев: В условията на изолация пациентите търсят най-вече психологическа подкрепа

Преди месец Националната пациентска организация откри гореща телефонна линия 0800 14 515 за пациентите с хронични заболявания, на която безплатно могат да проведат консултация със специалисти в различни области- ендокринология, кардиологията, онкология, инфекциозни болести, както и с психолог. Осигурена е и възможност за виртуален..

публикувано на 24.05.20 в 13:07

Буквите, писмеността и делото на Светите братя Кирил и Методий

На 24 май честваме празника на буквите, Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост.  Прославяме делото на Светите равноапостоли Кирил и Методий. Сведения за честването на този ден като празник на българската просвета има още през XII век. Двамата братя са канонизирани за светци още с идването на техните ученици в България през..

публикувано на 24.05.20 в 08:15

Трябва ли да има приемни изпити за специалността "Право" в СУ

Приемането в специалност "Право" в Софийския университет без кандидатстудентски изпити по "Български език", "Литература" и "История", а само с оценките от матурите предизвика вълнения в студентските и преподавателските среди.  В интернет бе публикувана петиция, инициирана от студентката по право Магдалена Стоева. Тя посочи пред Радио София, че иска..

публикувано на 22.05.20 в 18:46

С "Музика от Голямата къща" ще започва всеки ден по Радио София

Точно на 24 май - Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост, Радио София отваря нов  музикален прозорец   в своята програма. Всяко денонощие ще стартира с минути, посветени на музиката, която се създава и записва от съставите на Българското национално радио. Веднага след информационния бюлетин в полунощ, ще започва..

публикувано на 22.05.20 в 17:51

Природните лекове за детоксикация - корен гръмотрън, глухарче, бреза

Билките са основна част от народната медицина и хората от векове се обръщат към тяхната мощ. Любен Пенков е трето поколение билкопроизводител. Той разказа пред Радио София повече за полезните билки, които можем да намерим пресни през летния сезон, и за какво могат да са ни от помощ. Най-познатите билки, които събираме през лятото са липов цвят,..

публикувано на 22.05.20 в 17:36

Бул. „Патриарх Евтимий“ ще има велоалеи и нова бус лента

По столичния бул. „Патриарх Евтимий“ ще бъдат обособени  велоалеи и нова бус лента , предвижда проект, който представиха кметът на София Йорданка Фандъкова и независимият общински съветник Борис Бонев, главният архитект на София Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев. Проектът предвижда промени по бул. „Патриарх..

обновено на 22.05.20 в 17:17