Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Седем закуски за супер енергична утрин

Снимка: Pixabay

Хората казват, че закуската е най-важното ядене през деня, но от личен опит мога да ви споделя, че всички хранения са изключително важни. Въпреки това, закуската трябва да ни зареди с много енергия, която да ни помогне да сме пълноценни на работното място и да не огладнеем часове преди обедната почивка.

Винаги започвайте деня си с чаша вода 

Тялото ви се е дехидратирало през нощта и има нужда от нея. Можете да добавите парченце лимон за витаминен старт. Не подслаждайте със захар. Опитайте се да намалите консумацията на захар сутрин, защото тя дава енергия за няколко часа, но след това бързо ще се почувствате изморени изведнъж. Тук ще ви предложа няколко закуски, които ще повишат енергичността и свежестта ви. Също така ще подпомогнат имунната ви система и ще ви заредят със страхотно настроение. Всички съдържат протеини, белтъчини, въглехидрати, полезни мазнини и фибри.

Класически тост с авокадо и яйце 

Ако имате малко време преди да излезете за работа, изберете любимия си пълнозърнест хляб и запечете две филийки от него на тостера. В тиган, загрят с мазнина, сложете две яйца на очи. Не гответе яйцата на много висока температура. Дайте им време, за да получите желания пухкав резултат. Подправете със сол, черен пипер и други подправки по избор. Намачкайте половин авокадо с вилица на пастет. Когато филийките са готови, ги намажете с авокадовата паста. Поставете яйцата на очи върху филийките и се насладете на невероятния вкус, който ще ви даде енергия за цялата сутрин.

Бързо, лесно и вкусно

Изсипете около 5 супени лъжици овесени ядки в купичка, залейте с кисело мляко или заместител от растително естество. Разбъркайте и подсладете с био сладко от червени плодове. Добавете ядки и плод по избор. Фъстъченото масло също може да намери място в този енергизиращ фюжън. Гарнирайте с канела и кокосови стърготини. Това е една от най-засищащите закуски, въпреки че е невероятно лесна и бърза. Може да се приготви и от предната вечер.

За любителите на сладките изкушения

От предишната вечер изпечете цял сладък картоф за около 40 минути във фурна на 180 градуса. Сутринта го затоплете, разрежете на квадратчета и го залейте с малко мед. Поръсете с канела за още вкус. Отгоре разпределете равномерно една чаена лъжичка ядково масло (фъстъчено, бадемово). Можете да добавите шепа натрошени орехи или пекан ядки за разкош. Тази закуска със сигурност ще ви засити за часове напред и ще придаде сладост на вашата утрин.

За работливците

Ако сутрин нямате време да приготвяте закуска, може да го направите още от предната вечер. В купичка добавете 1/3 чаена чаша нарязани ягоди, ½ обелено и нарязано киви и ги намачкайте заедно. Сложете също 1 супена лъжица чия, 1 супена лъжица кленов сироп или мед, 1 чаена лъжица ванилов екстракт, ½ чаша овесени ядки, ½ чаша кисело мляко. Изстискайте малко лимон и разбъркайте. Ако желаете, добавете прясно или ядково мляко по избор и разбъркайте добре. Изсипете сместа в един или няколко стъклени съдове и оставете в хладилника през цялата нощ. На сутринта можете да добавите топинг пресни ягоди или малини. Воала!

Розова закуска за ценители на красивите гозби

Изсипете в блендера половин или цял нарязан банан, няколко листа спанак, миксирани замразени червени плодове (малини, боровинки, мечо грозде и др.), чаена лъжица ленено семе,  лъжица протеинова пудра по избор, мляко по избор (прясно или ядково) или вода. Миксирайте, докато се получи гладка консистенция. Консумирайте така или изсипете готовата смес в купичка. Поръсете с орехи, домашно-направена гранола, червени плодове и кокосови стърготини. Ако чията ви действа добре, можете да добавите и от нея. Закуската е богата на витамини и ще ви зареди с добро настроение. Ако искате смутито ви да е по-сладко, добавете канела или капка мед.

Зелено смути за свежи хора

Едно от най-лесните смутита, ще ви спести време и ще ви освежи. В блендера сложете няколко листа мини спанак, кейл, сок от ½ лимон, малко парче джинджифил, ябълка, банан, протеинова пудра по избор. Миксирайте заедно с малко количество овесени ядки, чия, мляко или вода.

Добър избор пък за следобедна закуска са оризовите крекери с фъстъчено или бадемово масло. Задължително избирайте оризови питчици от пълнозърнест ориз (с чия или морска сол, наистина са много вкусни). Спрете се на масло с чист състав, което да съдържа 100% ядки, без захар, допълнителни овкусители или консерванти. За още по-завладяващ вкус можете да поръсите с малко кокосови стърготини или канела. Нарежете половин банан и го наредете върху крекерите. Тази следобедна наслада ще ви зареди с енергия, като препоръчителната доза е 2 сладки „сандвича“.

Имайте предвид, че ако сега започвате да ядете здравословно, организмът ви ще се нуждае от време да свикне с новия начин на живот. Възможно е да изпитвате глад в определени моменти, но не посягайте към вафлите. Заменете ги с шепа фурми, които ще заситят желанието ви за нещо сладичко.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Портрет на Александър Пушкин от Василий Тропинин

Пушкин е бил най-продуктивен през 3-месечна карантина в Болдинската есен на 1830 г.

По време на епидемията от холера през 1830 г. Александър Пушкин прекарва три месеца в карантина в имението Болдино. Там той написва някои от най-добрите произведения на руската литература, припомнят запознати с неговата биография. Епидемията от холера през 1830 и 1831 г. в Русия е част от първата официално регистрирана пандемия на холера,..

публикувано на 28.03.20 в 10:57

"Часът на Земята" - виртуално, но с глобална казуа

На 28 март ще се проведе добре познатата вече екологична инициатива "Часът на земята", чиято цел е да насочи общественото внимание към свръхконсумацията на енергия и влиянието ѝ върху околната среда. Всеки може да се включи и да изрази своята съпричастност към глобалния проблем с измененията в климата, като в продължение на час, между 20.30 и..

обновено на 28.03.20 в 08:25

В Самоков възрастни хора в дом шият маски

Хората в Дома за възрастни „Семейство д-р Калинкови“ в град Самоков , шият предпазни маски като терапия. След като за тях, мерките трябва да са още по-строги, възрастните заменят обичайните си занимания и разходки с игра на табла и трудотерапия. Вместо да се поддадат на паниката и страха от коронавируса, те избират да бъдат полезни за..

публикувано на 27.03.20 в 17:58

Кибервируси по време на коронавирус

Пандемията от коронавирус, работата на компютър от вкъщи и дистанционното обучение създават благоприятна среда за съществуването на един друг вид вируси – компютърните. За какво да внимаваме, докато сме онлайн, и как да не се хванем на „въдицата“ на фишинг имейлите? Пред Радио София Павел Георгиев от Българската асоциация на..

обновено на 27.03.20 в 16:53
Ваня Григорова

Ваня Григорова, КТ "Подкрепа": Трябваше навреме нов дълг за подпомагане заетостта

Категорично недостатъчна е помощта от държавата, с която се поемат 60 % от заплатите на служителите в няколко сектора. Това каза Ваня Григорова , икономически съветник на КТ „Подкрепа“. Според нея правителството е пропуснало момента, в който да вземе заем от Евросъюза за отрицателни лихви. Припомняме, че правителството анонсира..

обновено на 27.03.20 в 14:58
Доц. Петя Банкова

Доц. Банкова: Уроците на традицията казват - в такива ситуации хората се справят заедно

В дни на   изпитание, човек „изважда“ най-доброто от себе си – солидарност, съпричастност, опита си да реши проблемите си като общност. Индивидуалното оцеляване може би е възможно, но ние сме социални същества и ако слушаме уроците на традицията, хората се справят заедно. Това обясни в ефира на Радио София доц. Петя Банкова – етнолог от..

публикувано на 27.03.20 в 13:21
Снежина Петрова

Реалността конкурира всяка фикция, тя е неразгадаема

На 27 март отбелязваме Международния ден на театъра.  Автор на първото послание за Деня на театъра през 1962 г. е френският творец Жан Кокто - поет, писател, дизайнер, художник, скулптор, сценарист, актьор и режисьор. Оттогава всяка година на световноизвестна личност поднася на всички почитатели на изкуството размислите си за театъра и живота на..

публикувано на 27.03.20 в 10:53