Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ще привлича ли България туристите

Снимка: БТА

Може ли България да стане популярна туристическа дестинация за пътувания през четирите сезона, разпознаваема и предпочитана от българските и уждестранните туристи пред основните конкуренти? Как да осъществим ефективен национален маркетинг на основата на последователен бранд мениджмънт? Как да повишим качеството на предлагания туристически продукт? Това бяха само част от въпросите, обсъдени на седмата среща на Националния борд по туризъм

Туризмът е продукт, който трябва да бъде продаван просто, ясно и международно. Продукт, който трябва да си опаковаме и да си го продадем възможно най-скоро, по възможност до края на годината, заяви експертът по връзко с обществеността Максим Бехар, като акцентира в своето изказване върху логото, което трябва да представя страната ни в най-добрата светлина и необходимостта от впечатляващо рекламно мото.

Кметът на София Йорданка Фандъкова изрази готовността на Столичната община да участва в развитието на конгресния туризъм. Тя подчерта, че натрупаният опит по времето на европредседателството е безценен и увери, че бизнесът може да разчита на подкрепата на общинската администрация в тази област.

Чавдар Златев, главен директор корпоративно банкиране, изпълнителен директор и член на управителния съвет на една от банките, каза в дискусиятау посветена на България като инвестиционна дестинация, че имаме всички предпоставки за развитието на конгресен туризъм. Имаме места, на които да се провеждат мероприятия, имаме и история в тази област. Въпросът е да се договорят всички страни, които участват в предлагането на тази услуга.


България не е позната дестинация, категоричен бе Марио Гаврилов, водещ на предаването за бизнес по Българската национална телевизия, като посочи, че София все още се бърка с Букурещ, а проблем остава и отношението към туристите.

Създателят на Националния борд по туризъм, собственик на една от медиите в страната и председател на Българската стопанска камара Радослав Радев подчерта, че  туризмът е един от най-креативните бизнеси, в който недостатъците биха могли да бъдат представени като предимства. Пример за това той даде с летището в София, което е единственото в Европа, разположено толкова близо до центъра на града. Основна роля в представянето на България пред останалия свят той отреди на медиите и новините за нашата страна. Като много важен въпрос Радев открои привличането на туристопотока на дигиталните номади.  

По време на срещата бе излъчен видеоклипът на Българската агенция за инвестиции, предназначен да представи страната ни на международно ниво и да привлече бизнеса. В него България е представена като място, което те свързва с Русия и Средния изток, без да напускаш границите на Евросъюза. Страната ни е с разцъфтяваща икономика с ниски оперативни разходи и само 10 прцента корпоративен данък.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 04.11.24: Може ли Борисов да назначи Пеевски за министър?

Коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" се завръща. На осмия ден след изборите за 51-во Народно събрание, разбира се първата тема е обусловена от преживяното. Коментаторите Манол Глишев и Тодор Терзиев правят своите следизборни разсъждения и прогнози : Купуването на цяла парламентарна група никога досега не е..

публикувано на 04.11.24 в 18:30
Радина Велчева

Къде е разковничето на проблема с репродуктивното здраве?

Започна Европейската седмицата на фертилността , която се организира ежегодно в началото на месец ноември. Тази година целта е да се повиши осведомеността по отношение на донорството на гамети (полови клетки), както и да се подчертаят належащите нужди от законови разпоредби. Повече по темата разказа  в предаването "Ритъмът на столицата"..

публикувано на 04.11.24 в 17:55
Александър Хинков

Дигиталните формати еволюират, поколенията си имат фаворити

Форматите стават съществени като място за комуникация и послания на автори на съдържание и рекламодатели. Аудио и видеоподкастите се променят като специфика, позициониране и дължина. Сравнително нова за България е възможността, която дава Тик-Ток форматът. Това коментира пред БНР-Радио София Александър Хинков – изпълнителен..

публикувано на 04.11.24 в 16:56

Детската поредица "Българознайко" представя “Необикновеният Георги Раковски“

Българознайко е проект, който с времето е намерил път към сърцата на децата. Но  той не е сам в този път -  зад детските книжки с българска история стои писателката Виктория Петкова, техните родители и учители, които разпознават Българознайко не просто като част от учебния процес, но и като начин, по който децата научават за българската..

публикувано на 04.11.24 в 15:50

Младата певица Eliya със самостоятелен концерт в София

Младата изпълнителка  Елия Тодорова - Eliya, кани всички на първия си самостоятелен концерт в София на 5 ноември.  На сцената с нея ще бъдат Даниеле Феббо (бас и аранжименти), Кристиан Желев (барабани), Николай Костадинов (пиано), Jeko (китара), Иван Йорданов (алт саксофон), Тодор Бакарджиев (тромпет), Гален Николов (баритон саксофон). Певицата казва,..

публикувано на 04.11.24 в 15:41
Петър Ганев

Петър Ганев: Обуздаването на разходите ще е голямата тема за парламента

Девет фундаментални цели с хоризонт от 4 години, които са напълно постижими и биха повишили значително възможностите за развитие и качеството на живот в България, предлагат от Института за пазарна икономика (ИПИ) в Бяла книга „Отключване на растежа: пътят напред след изборите“ . "Напоследък постоянно ни връхлитат някакви кризи, от 3..

публикувано на 04.11.24 в 15:30

Националната галерия обучава безплатно деца, младежи и семейства за приобщаване към визуалните изкуства

Националната галерия провежда безплатна образователна програма с фокус към деца, младежи и семейства . Целта на „Форми, изкуство в публична среда“ е приобщаване към визуалните изкуства чрез поредица от ателиета в “Квадрат 500”. Изкуствоведите от Националната галерия прилагат нестандартни и иновативни подходи за обогатяване знанията на..

публикувано на 04.11.24 в 15:06