Основната причина, поради която мнозина неусетно преяждат, докато са вкъщи, е прекалената достъпност на хладилника. Когато работим извън дома си, ситуацията е различна - хладилникът не е толкова близо и ако има закуски, тогава като правило контролираме броя на храненията си.
Това коментира клиничният психолог, специалист по корекция на хранителното поведение Варвара Зародина, цитирана от БГНЕС.
Според специалиста ключът е да развием съзнателно отношение към храната.
"Ако си записвате какво сте яли, ще сте по критични в оценката. Понякога изглежда, че не сте яли нищо, а продължавате да трупате килограми. Но ако си запишете, ще видите, че това изобщо не е така. Някъде ще се появи парче сирене, някъде половин парче сладкиш или баница, споделили сте с детето солети или чипс и т.н. Ще видите, че в един момент се натрупват доста неща”, казва диетологът.
Тя съветва да си правим график на хранене: какво ще ядем за закуска, обяд и вечеря, така ще елиминираме „незабележимите” междинни закуски.
„Препоръчително е да премахнете от погледа си всички бисквитки и дребни сладкиши, разпръснати около вазите и по рафтовете в жилището ви, така че да не са винаги в полезрението и зоната за достъп “, съветва експертът.
Добър начин е да правите нещо с ръцете си.
"По време на изолационния период ръцете ви се занимават с клавиатурата или с дистанционното на телевизора. Ако са свободни, храната ги привлича. Вместо това може да рисувате, четете, правите гимнастика, редите пъзел или да плетете на една кука" - смята Зародина.
"Най-вредни са сладките малки закуски: бисквитки, ядки, сушени плодове. Няма нищо лошо в самия сушен плод, просто го заменете с пресен. Пийте чай и кафе без захар. Преяждането с нездравословни закуски започва от магазина, добави експертът. Най-хубавото е просто да спрете да ги купувате и да ги замените с нещо полезно.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..