Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Николай Бойков, предедател на организацията:

IAB Bulgaria се е заела със създаването на нова метрика за рекламния пазар

Снимка: iabbg.net

Големият плюс за дигиталната индустрия през пандемичната 2020 година е в това, че всички се убедиха колко важна е тя, как всъщност помага да останем свързани и до каква степен променя навиците. Излязоха наяве тенденции, които бяха под повърхността, но в нормални условия биха отнели 5-10 години, коментира пред Радио София Николай Бойков - председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор в All Channels Communication Group.
IAB (Interactive Advertising Bureau) е най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес.

Очакванията в бранша са да няма спад в инвестициите в дигитална реклама, а плавният ръст, който се наблюдава всяка година, да продължи, макар и с по-забавени темпове. Дигиталната реклама бе факторът, който позволи да няма толкова големи спадове в рекламата въобще. Дигиталните технологии помагат много за автоматизацията на живота ни, както и на начина, по който купуваме реклама и достигаме до правилната аудитория. Програматик рекламата не прави изключение, като помага за точното измерване и по-ефективните инвестиции. Ключов проект на IAB Bulgaria от няколко години е създаването на нова метрика на пазара, като се полагат много усилия за въвеждането на единна метрика, която да е приета с доверие от всички, изтъкна Бойков.

Една от най-характерните промени в света на дигиталната реклама е, че до преди година е имало много по-ясна прогнозируемост, много по-ясно е било планирането на следващите действия. Сега този "лукс" не е наличен и компаниите трябва да са много по-бързи и по-гъвкави в рекламните решения. Докато преди дигиталното е било един от елементите на маркетинговия микс, в момента то все повече става основата, от която ще тръгва бранд стратегията и след това ще се разгръща в другите канали.

Николай Бойков отбеляза инициативата на IAB Bulgaria за провеждането на дигитални мастер класове, като всички членове на организацията участват със своя тема, в резултат на което се получава основния набор от знания и умения за дигиталната екосистема. В организацията са събрани различни сфери - пъблишъри, медии, технологични компании, брандове, агенции, които имат своите различни цели, но работят за развитието на тази екосистема. Голямото предизвикателство е да бъдат приети ясни правила, споделени и спазвани от всички. Именно това е голямото предизвикателство в момента, за да стане утре екосистемата по-добра и отворена за все повече играчи.

Чуйте разговора на Катя Василева с Николай Бойков.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Керана в

Най-голямата ми почивка е да правя това, което обичам

Керана като парашутистка  с Гошо Розовото, кои са героите на фестивала "Екзит Сънленд", навигирането по вятъра и други щуротии с Керана (без космонавтите) в Приморско. " Комедиантката " не е просто песен: "Най-хубавото е да празнуваш рождения си ден на сцена. Тази година се чувствах удовлетворена, че давам и получавам, че съм пълноправен член на..

публикувано на 31.07.21 в 12:05
Уебинар по Юнг

Прекрасно различни

Антонин Винклер – лектор и управител на Едуко, организатор на уебинара за мъжките и женските архетипове по Юнг, представя събитието , в което може да се включите до началото му, 1 август в 14:00: "Философите и психолозите понякога са смятани за малко отнесени, но съм конкретен, практичен и прагматичен, включително и заради техническото ми..

публикувано на 31.07.21 в 11:00
Мартин Марков трио

Джазови дни и нощи в София

Нов мини-цикъл "Sofia Jazz Days" продължава тенденцията на засилен интерес към джаза в София. На 1 и 15 август две млади български джаз-пиано триа ще срещнат своята публика в откритото пространство на Кино Кабана. За проявата говори Маргарита Борисова, организатор от "Джаzz+ концерти": Интересното в случая е, че в един и същи ден, 1 август, два..

обновено на 31.07.21 в 10:57
Царевец в звук и светлина

Царевец като преживяване

Борислав Йорданов - управител на туристическата агенция "Царевград Търнов" разказва пред микрофона на Яна Спиридонова за спектакъла, събиращ погледа на жителите и гостите на старата столица, върху хълма Царевец: "Най-засегнат от пандемията при нас е туристическият сектор. Ние зависим от големи групи на големи туроператори. Отделно залагаме и на..

публикувано на 31.07.21 в 09:35

Лятна академия за деца и ученици през август в София

Дванадесетото издание на Лятната академия за деца ученици ще се състои в София, от 2 до 31 август . Събитието е културно-образователен проект на Националната художествена академия и Фондация „Св. Пимен Зографски“ към НХА .  През август, ателиетата на Академията ще бъдат пълни с цветове и творчески емоции. С децата, които са в две възрастови..

публикувано на 30.07.21 в 18:26

Илко Ганев: Културата трябва да се управлява от хора, които обичат творците

,,Не мога да се съглася с един човек, който е интелигентен, който е професор и преподавател, който трябва да бъде пример, седмици наред да седи и да размахва пръст от своя пиедестал, наричайки хората на изкуствата измамници и крадци “, коментира в студиото на Радио София Илко Ганев – режисьор, театровед и PR на Съюза на артистите в..

публикувано на 30.07.21 в 17:51

Виктория Блажева: Добрият презентатор трябва да вярва в каузата, за която говори

Пандемията от Covid ни даде възможност, поне за кратко, да си мислим за това кои са важните неща. Covid доведе до това да се ускорят процеси в корпоративния свят , които вече съществуваха. Това каза в студиото на радио София Виктория Блажева – първи вицепрезидент и директор “Стратегия и бизнес” в една от най-големите банки у нас.  Тя коментира..

публикувано на 30.07.21 в 16:58