Лазара Златарева, всъщност е добре познатата на няколко поколения пораснали вече деца, Кака Лара. С нея се върнахме към емблематичното, за времето си и единствено предаване „Милион и едно желания“, в което можехме да гледаме любимите си анимационни и игрални филми.
Разговаряхме за детските трепети покрай любимите филмови герои в онова далечно време, когато телевизионното предаване беше единствено, неповторимо по рода си, в което кака Лара получаваше куп писма от развълнуваните малки зрители, пълни с обич и очакване.
„Днес децата могат да гледат всичко, когато си поискат, има цели детски канали, а и да не говорим, че днешните десетгодишни се интересуват повече от Били Айлиш, а не от някаква принцеса, която си върти пръстена.“ – каза тя, визирайки сериала „Арабела“, който беше сред любимите детски филми от онези години.
„В края на деветдесетте времената доста се промениха, когато българите осъзнаха, че има думичка „авторско право“ и особено на нещата които се излъчват в национално покритие ще трябва да се заплащат правата им. И през последните години на „Милион и едно желание“ започнаха да се излъчват „адски“ неща, които за щастие бяха по десет минути и минаваха бързо.
Родните деца знаеха какво е „Дисни“, но ние не можехме да си позволим да им го покажем и идеята на „Милион и едно желания“ започна леко да се обезсмисля, защото децата искат да гледат „Цар Лъв“, но ти им казваш, браво, но ето, гледай „Летящият Чесмир.“ – каза още Лазара Златарева.
А в по-късно време, ерата на интернета слага край на милите писма до кака Лара.
„Много да се смеете и да не се изнервяте, защото това което те държи млад и най-много те кара да приличаш на дете, не е наивността, а способността да се смееш и на не дотам смешните неща.“ – пожела ни в заключение кака Лара.
Чуйте още любопитни детайли от разговора в звуковия файл.
Кметът на София го нарече "атентат срещу града" смяната на шефа на столичното метро и посочи, че го е срам защото директорът на Столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев не заслужава да бъде отстранен от поста по този начин, тай като е работил за развитието на града. Ще бъдат сменени шест ръководители на общински дружества. Те ще бъдат..
Google Maps с иновации, които ще променят изцяло потребителското преживяване на милиони по света - интервю с Георги Караманев от платформата "Дигитални истории". По думите му постепенно идва време да се интегрират възможностите на изкуствения интелект. "Много нови възможности дава Google Maps, те го правят тихичко и не толкова шумно..
Текущата 2024 година може да се превърне в най-горещата в историята на метеорологичните записи. От юни 2023 година насам всеки месец е бил най-горещият на планетата в сравнение със съответния месец през предходните години. Това се посочва в месечния бюлетин на програмата на Европейския съюз за наблюдение и мониторинг на Земята „Коперник “...
Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество направи коментар на изминалите избори във Франция. Защо те са важни за цяла Европа? "Макрон насочи тези избори с един аргумент, който почива донякъде във френската избирателна система. Той действително загуби изборите за европейски парламент, фронтът на Льо Пен беше на първо място, само че..
От началото на 2024 г. заловените кучета по софийските улици са над 800. Повече от половината от тях са кастрирани, обезпаразитени и върнати на място в квартала, където са намерени. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Димитров, директор на "Екоравновесие" . Той апелира хората вместо да търсят куче по обява, да разгледат сайта на..
Въпреки, че изминаха повече от две седмици след решението на съда и писмо на СДВР до Столичната община, относно въведената реорганизация на движение и паркиране по бул. "Патриарх Евтимий" , "Фритьоф Нансен" и "Витоша" и "Скобелев", хората, които протестираха многократно, са леко обнадеждени. "Има някаква чуваемост от Столичната община и ще..
Платформата на спирката на бул. "Патриарх Евтимий" до "Витошка" създава опасност, защото тя е част от велоалеята, но хората, които чакат тролей я смятат за своя. Колоездачите слизат от платформата и я за обикалят, а това създава се рискова ситуация, коментира пред БНР-Радио София Ангел Попов , експерт от Европейския център за транспортни..