Какво правят днес двамата гуру на електро-джаза от края на миналия век, тромпетистът Ерик Трюфа(з) и саксофонистът Жюлиен Луро?
Имали сме късмета да ги слушаме и гледаме на сцена в София по времена, когато джаз-публиката все още пълнеше, макар и наполовина, зала 1 на НДК. Сега се радваме на 10 пъти по-малка ангажирана аудитория, не такава, която отива на купон на някое корпоративно парти с претенции за безплатен фестивал. Безплатното удоволствие е като безплатния обяд, знаете от собствен опит най-добре.
В поредния "Слънчев джаз+" голяма част от времето отделяме на две техни прояви. Жюлиен Луро отдава почит към един от независимите лейбъли за фънк-джаз (CTI) от времето, когато тази музика (несправедливо) се смяташе за has been, а неговите занимания по "него" време ви ги описахме в началото. Е, сега с помъдряването, нещата са други. Или, както се казва (дори и във второто му заглавие), "Love and Peace".
Ерик - позволявам си да се обръщам на малко име към един от "кръстниците" на предаването - във всеки пореден фестивал изненадва с колаборациите си.
Малко преди да се изяви в родната си Швейцария с пианиста Шай Маестро (Веве, 28 ноември). тук го слушаме от есенното издание на любимия ни нормандски "Джаз под ябълковите дървета" с барабаниста Маню Катче с авторските му пиеси "Istanbul Tango", "The Dawn", "Song For Her" и "Lost in Bogota".
Началото е с любимата на мнозина Имани и последните ѝ версии на хитовете "If You Go Away" ("Ne me quitte pas") и четвърт век по-късната "Like a Prayer" - да, да, и от Мадона може да стане джаз!
Нощта е млада по Радио София.
На 25 април от 19.00 ч. в Първо студио на БНР Оркестърът за народна музика с диригент Димитър Христов ще представи деветото издание на "Ритъмът на Балканите". В концерта публиката ще има възможността да чуе впечатляващи изпълнения на традиционна балканска музика от невероятните Неда Николич от Сърбия (фрула), Байса Арифовска от..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
35 години след премиерата си, след близо 14 000 спектакъла и баснословни приходи, миналата година – на 16-и април, най-дълго играният на Бродуей мюзикъл – “Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър, слезе от афиша на нюйоркския Majestic Theatre заради постпандемичната криза. Знаменитият продуцент Камерън Макинтош обеща, че някой ден “Фантомът“ ще се..
Преди дни най-големият карго самолет в света - Боинг 747 Freighter, кацна в София с декорите за предстоящите спектакли на “Фантомът на операта” у нас. Знаменитият мюзикъл на Андрю Лойд Уебър ще се играе от 11-и до 21-и април в зала 1 на НДК. Една от най-мащабните продукции, гостували някога на българска сцена, пристига със стотици тонове декори,..
В „Радиокафе“ в четвъртък гостува Ларс Карлин, роден в Швеция, понастоящем първи тромбонист на Симфоничния оркестър на Датското национално радио. Той е в България по покана на сдружението „Брас перспективи“, представено от Атанас Карафезлиев, който пък е първи тромбонист на Симфоничния оркестър на БНР, така че в студиото ни бяха представени цели..
Голямата награда на Международния музикален конкурс "Златният глас" в Малта в две от категориите спечелиха младите изпълнители от Националния дворец на децата. За БНР вокалният педагог Светлана Струнджева даде подробности за представянето на децата: "Нашите представители от Националния дворец на децата в лицето на вокална формация "Sweet teens" беше..
Световната слава на българското певческо изкуство е безспорна. Детският хор на БНР, със своята 64-годишна история, вече има легендарен статут у нас и на световната сцена. Певческата формация е изнасяла концерти на почти всички континенти, с репертоар от ренесансови до съвременни композиции. Ню Йорк, Вашингтон, Лондон, Париж, Берлин, Москва, Виена,..