Дизайнерът Вилияна Карушкова за продължението на модната инсталация „Серафим“:
"Инсталацията е разделена на две - тъмна и светла. Заедно с незрящ водач се докосваме до текстил, дрехи, история и лични преживявания. Отваряме вратички за диалог отвъд виртуалното. Изненадана съм, че се получи толкова добре. Доста от хората нямаха представа в какво се впускат. Повечето от тях признаха, че са влезли в обувките на другия. Ще се опитаме да го повторим.
Втората част е от 11 до 20 февруари, без понеделник и вторник. Искаме да имаме време за разговори с хората, в "Топлоцентрала". Инсталацията предполага да прекараш повече време и се опитваме сега с нови изненади. Много нови хора помогнаха да се развием по различни начини. В същината си, преживяването ще остане същото, но след преживяването на тъмно ще направим чаена церемония."
Гюнер и Милена от Съюза на слепите: "Най-голямата тръпка бе, че ще се запознавам с хората, докато ги водя в тъмното и ще усетя вълнението им. По време на разговорите се раждаха нови идеи, раждаха се позитивни чувства" (Гюнер). "Рядко се случват такива диалогични партньори. Идеята бе по-екзотична - хората със зрителни увреждания, бавна мода и екология - начинът, по който се вплитат в обща идея. Дадох си сметка, че с подходящи хора, нещата се случват в правилната посока." (Милена)
"Хората от Съюза на слепите са много по-инстинктивни и по-бързи от нас, за да определят човека. Прекарахме си много добре. Инсталацията говори за начина ни на общуване, смятам, че сме взели по равно. Това не е просто модна арт-инсталация, докосваме човешкото, всеки има нужда да говори човешки и да изключим модната претенция."
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..