Емисиите от транспорта често са свързани и с праха, с фините прахови частици (ФПЧ) в София. Прах, пясък, кал, сол допълнително се разпръсват от автомобилите и според изследвания увеличават с 50% замърсителите от горивните процеси.
Редовното миене на улиците ще доведе до ефективно намаляване на ФПЧ и по-здравословна среда.
Това изтъкна пред Радио София Драгомира Раева от сдружение „За Земята“.
Снимка: БГНЕС
От екологичната организация за подготвили доклад „Пространствено базирани сценарии за въвеждането на зони с ниски емисии в Столичната община“. В него са разгледани и сравнени два основни варианта на Зоните с ниски емисии за транспорт: предложения през лятото от Столичната община и алтернативното предложение, базирано на експертни мнения.
Усилията в София трябва да са средоточени към подчертаване на предимствата на обществения транспорт – той да е най-бърз и удобен за придвижване, допълни Раева. За целта трябва спешно да се обнови маршрутната мрежа, за да отговаря на нуждите на потоците от пътници, да се оптимизира графика на превозните средства, за да няма струпване в едни моменти, за сметка на други часове, когато дълго се чака по спирките.
В сравнение с други части на страната, в София има немалко модерни и „умни“ светофарни уредби, но Центъра за градска мобилност сякаш няма желание да използва пълния им потенциал.
Нощният обществен транспорт трябва са е върне от общината, а придвижването „до поискване“ с довеждащи до метрото електробуси да не остане само пилотен проект.
Снимка: Георги Нейков
Ефект от т.нар. „Зона 30“ почти не се усеща, защото само се поставиха табели за придвижване със скорост до 30 км/ч,, но те не бяха допълнени с модулатора на трафика на самото пътно платно. Пожеланието не бе обезпечено с нужното, за да се изпълнява, каза още Раева. По думите ѝ мярката иначе е добра и трябва да обхване по-голяма част от столицата. Така трафикът става по-проводим, без задръствания и по-безопасен.
Заради валежите от сняг в София през нощта са започнали обработки със смеси срещу заледяване на улици и булеварди, по които се движи градският транспорт, мостове и стръмни участъци. Първите обработки са на територията на район “Панчарево“ и на Южната дъга на Околовръстен път. На терен са 75 снегопочистващи машини, а в готовност са 165. Градският..
В 9.30 от гражданска инициатива “Княжевецъ”, експерти и граждани на София, ще връчат на зам.-кмета по туризма Никола Барбутов, постамент с парче от 350-годишната княжевска минерална баня с мотото “Банята си тежи на мястото”. По-рано днес те внесоха и фиш за повишаването статута на банята в "Княжево“ като недвижима културна ценност "от местно..
Днес ще се заоблачи и над Източна България, и над по-голямата част от страната ще преобладава облачно време. През първата половина на деня слаб дъжд, примесен със сняг, ще превалява в централните райони на Северна България, съобщиха от НИМХ. В Дунавската равнина ще духа слаб източен вятър, а в източните райони – предимно слаб от юг-югозапад. Максималните..
Столичният общински съвет ще разгледа на днешното си заседание три доклада с предложения за оптимизиране на част от наземния градския транспорт, подобряване на транспортното обслужване и разкриване на нова линия. Трите предложения идват от страната на зам.-кмета в направление "Транспорт и градска мобилност“ Илия Павлов и общинските съветници Борис..
Коментатори във "Форум" тази седмица са зам.-председателят и член на Управителния съвет на Българската асоциация по информационни технологии доц. д-р Наталия Футекова и образователният иноватор Ангел Георгиев. Заедно с водещата Елена Пъневска, част от темите, които дискутираха, бяха: - Икономическата комисия в НС прие решение за пълна забрана на..
На извънреден брифинг в сградата на Столичната община по-рано днес общинският съветник Ваня Григорова, част от места коалиция "БСП за България“, в присъствието на представители на организации на хора в неравностойно положение дадоха информация за неизпълнени решения на Столичния общински съвет. По думите ѝ не само тези организации не са получили..
Темата за нощния градски транспорт в София провокира сериозна гражданска реакция през последните седмици. Към момента активни граждани организират подписка за запазването на нощния градски транспорт и разкриването на нова автобусна линия до Летище "София“, която да се движи през нощта. Инициатори на петицията са Панайот Желязков и Радослав..