"Пътувахме веднъж с моя клас, бях 14-годишна, в Берлин осъзнах всъщност колко е пъстър и цветен градът. Затова имах огромно желание да уча там и много бързо се запознах с хора от Латинска Америка, от Азия, от различни европейски и африкански държави, от Северна Америка и всъщност осъзнах, че ние имаме много общо. Бързо влязох в средите на латиноамериканската музика и осъзнах колко много неща ми напомнят на българската народна музика", споделя Катя Ташева за първите впечатления от престоя си в космополитния град и познанствата си с хора от различни култури там.
Един от проектите, в които пее младата вокалистка, е групата "Mr. Zarko" (Мистър Жарко) - банда с талантлив интернационален състав, който дава театрално импровизационен привкус на балканската музика.
"Mr. Zarko е една изключително забавна група, която комбинира сръбско-балкански ритми и духови мелодии с много комедия, театър. Аз го наричам нашия фронтмен, балканския Tom Waits", описва неповторимия стил на бандата Катя Ташева. И добавя, че тази асоциация прави благодарение на "тъмните" текстове на песните, съчетани с много весела и жизнерадостна музика.
Певицата е част от групата благодарение на познанството си със саксофониста Владимир Кърпаров, с коготo заедно свирят в джаз проекта "Balkan Spirit Ensemble".
Сибин Василев е друг музикант, който е българин и живее в Берлин. С него Катя Ташева работи от няколко години. Заедно са създали няколко песни, които могат да се чуят в различните музикални платформи.
"Той композира музика за театър, както и за различни филми и сериали. Изключително експериментален, той е и звуков артист, прави звукови инсталации. Изключително уникални, бих казала, много различни. С него се запознах покрай една наша обща приятелка - Линда Манчева, която също е български музикант, челистка, също много активна в Германия", разказва Катя Ташева за българската музикална диаспора в Германия. Отскоро обаче Линда Манчева се е установила в България.
Повече за вокалистката чуйте в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..