Цели на проучването е:
Подробности по темата разказа Камен Кънев, управител на българското представителство на фирмата, реализирала проучването.
"Провеждаме от може би 5 години различни анкети, които искаме да подкрепят бизнеса в България и да дадат една различна гледна точка. Целта на това проучване беше, от една страна да видим какво е настоящото ниво на употреба на генеративен изкуствен интелект в България, както и в Германия. Да видим също така и по какъв начин той се прилага и да бъдем един канал за потенциално споделяне на добри практики. Всеки, който участва в анкетата след това може да получи пълния доклад и реално погледнато да получи опит от отговорите на останалите компании", каза той.
По думите му тенденциите, които са важни са, че на първо място AI е вече тук. У нас всеки втори участник заявява, че го използва често и редовно в корпоративна работна среда. Сферите, в който неговата употреба е най-голяма са IT сферата (47%) и маркетинга (39%). Също така се използва в производствените сектори и логистиката.
"Следващите сектори, които са важни в момента като обем, 29% е научно-развойна дейност и с 25% е областта на човешките ресурси. Любопитно е, че плановете на българските компании за допълнително внедряване на изкуствен интелект, на първо място е сферата на човешките ресурси (35%), на второ място е логистика, администрация и управление, а на трето е са финанси", заяви Кънев.
Относно притесненията на хората за навлизането на новата технология той подчерта, че от една страна има такива от страна на личността, от друга на самия бизнес. Според думите му много от хората се обръщат към AI като към човешко същество, като това може да доведе до отчуждение и липса на социални контакти. Другият риск е, че може да се развие зависимост, която да се изрази в машинално разсъждение от страна на хората. Освен това в корпоративния сектор опасенията са за възможност за изтичане на поверителна информация и лични данни.
"За мен най-фрапантната разлика на анализа, който излезе е различното възприятие на стратегията при компаниите. Интересното и като сравнение е и честотата на употреба. Като гледахме данните видяхме, че в България все едно се използва повече и по-често, отколкото в Германия. И там е много голям процентът на отговорилите, които казват, че то все още се тества у нас", каза Кънев.
Той добави, че след задълбочено разглеждане на данните се е оказало, че отговорът е в боравенето с рисковете на корпоративно ниво. Освен това немската компания като по-прагматична първо разработва стратегия и рамка на употребата на AI, базирана на избягване на конкретни видени рискове и едва след тогава да премине в политика на честа и редовна употреба, след обучение на персонала. 90% от немските компании заявяват, че или вече имат планирани обучения, или са в процес на решение за такава имплементация. А в България стратегия липсва.
Относно употребата на AI за нечисти цели Кънев посочи, че вече има търговски начини на част от алтернативните инструменти, които се опитват да боравят в тази посока. Най-добрият пример е продуктът на Microsoft - Bing AI, който когато цитира информация винаги слага източника.
"Важното е да сме хора. Всичко, което минава от изкуствения интелект трябва да мине през човек накрая. Дори автомобилите с автопилот все още имат волан, все още ти казват бъди готов да хванеш волана, ако нещо се случи", подчерта той. И допълни, че ролята на човека няма да бъде изместена поне в следващите 10 години.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
„Духът прави силата“ – такова е мотото на Университета за национално и световно стопанство (УНСС) в София, а стартът на тазгодишния академичен сезон е на път да надмине очакванията за магистърски програми във висшето учебно заведение. Кандидат-студентите вече ще могат да избират между 2 възможности за изучаване на дуална магистърска програма в..
Българското кемпер общество сигнализира в отворена позиция, че служебното правителство се опитва да върне стария вариант на наредбата за свободно къмпингуване . Въпреки че преди 6 години, когато тя се дискутираше и бяха отправени над 600 отрицателни становища, а по време на кабинета „Денков“ се изготви нов вариант, сега отново се планира да се..
Административният съд в София отхвърли жалбата на кмета Васил Терзиев срещу предварителното изпълнение на решението за смяна на бордовете на 6 общински дружества до провеждането на конкурс. Определението на съда може да се обжалва в срок от 7 дни. Спорове за рокадата в ръководствата на големи столични дружества Отстраниха съветите на..
" България трябва максимално бързо да изпрати в Украйна свой извънреден и пълномощен посланик с всичките нужни професионални и политически качества , за да представя страната ни там. Тази страна води война, ние ежедневно изразяваме солидарност с нея, а нямаме в Киев свой постоянен представител на най-високо равнище. Фактът, че вече 2 години..
В предаването "Радиокафе“ разговаряме с автора Стефан Марков, за книгата му “Алгоритми на заблудата. Фалшива информация и социални мрежи в епохата на постистина“ . Книга, която разобличава псевдонауката и е пътеводител за критично мислещите в днешната сложна и тревожна обстановка. В свят, изпълнен с лъжи и заблуди, ангажиментът ни към истината..
"Научи, разкажи, заснеми! Климатът и екологията се срещат с изкуството" е съвместна инициатива на Arte Urbana Collectif и EUNIC клъстър България – мрежа на чуждестранни културни центрове и посолства в страната ни. Като част от проекта, в началото на месец юли се проведе първият летен творчески лагер. Той се състоя в Троян, а..
За четвърта поредна година ценителите на прясната храна от местни производители, както и на хубавата музика, ще могат да посетят "Фестивал на село" в козеферма в Ягодово, Берковица. Идеята на празника е да се популяризират автентичните продукти, които се произвеждат в региона от малки местни производители и ферми. Да бъде представено..