Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

София е домакин на Food & Beverage Forum

Снимка: Радио София

Притежава ли България потенциала да се превърне в международна гурме дестинация – това е една от основните теми, които ще бъдат обсъдени по време на Food & Beverage Forum – първата по рода си професионална среща на шеф-готвачи, хотелиери, ресторантьори и доставчици за индустрията. Тя ще се проведе на 8 май 2024 г. в Event Space 2020 (малкото НДК) в София. По време на Food & Beverage Forum 2024, темата за националната кухня ще бъде разгледана от две страни – кои храни и ястия имат потенциала да станат "визитна картичка" на българската кулинария в чужбина и как можем да развием така популярния в други страни гастрономически или наричан още гурме-туризъм.

Кои са по-важните кулинарни и F&B тенденции през 2024 и кои от тях си заслужава да въведем в ресторанта? Подробности разказа Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE).

"Food & Beverage Forum е ново събитие, което се организира с две основни цели. Едната цел е да съберем професионалисти, които се занимават с храна, или както се казваше едно време "обществено хранене". Това са шеф готвачи, хотелиери, ресторантьори, туроператори, които правят кулинарни турове. Те ще си говорят за тенденциите в кулинарията и бизнеса въобще, като втората част ще бъде по-интересна. Ние каним различни експерти, с които искаме да си поговорим има ли потенциал българската национална кухня да се превърне в експортен продукт и при подходяща реклама да превърнем България в гурме дестинация. Това е тема, която е доста актуална предвид последните тенденции, че напоследък в цял свят има бум на кулинарни предавания и въобще кулинарията е в центъра на интереса на обществото. Става въпрос за храна, която сама по себе си е една изключително позитивна емоция. Ние знаем, че нашата кухня е много добра, но искаме да проверим как може чрез нея да превърнем България в гурме дестинация", каза той.

Къде се намираме в момента и разпознаваема ли е българската кухня за чужденците?

По думите на Дучев ние се губим на фона на световната кулинария, защото маркетингът ни е слаб. В Япония и някои азиатски страни сме известни с киселото мляко, а ако говорим за шопска салата, тя е популярна, защото в продължение на десетилетия е налагана от "Балкантурист". Яйцата по панагюрски и ред други храни са вкарани в рецептурник на "Балкантурист" през 70-те години на миналия век и са въведени в цялата верига хотели, които тогава са посрещали чужденци.


"По този начин се прави маркетинг - с координирани усилия, целенасочено, година след година. Това е което ние трябва да започнем да правим сега, за да можем да говорим за нова вълна в българската кухня, за българската кухня като експортен продукт", отбеляза той.

По думите му всеки празник и повод може да се използва за да промотираме нашата кухня, като ни е нужна повече изобретателност в маркетинга, както и по-координирани усилия между шеф готвачи, хотелиери и ресторантьори. От известно време асоциацията води диалог с хотелиерите за това как може да се подобрят нещата по отношение на маркетинга и извън правителствените програми за реклама са взели решение за стартиране на кампания за българска закуска. Тя трябва да се състои с поне 4-5 неща характерни за нашата кухня - баница, сухи колбаси, сирене и други, като също така е съпроводена с табелка "Bulgarian breakfast". Идеята е, че човек като види табелката ще опита от любопитство закуската, а когато опита е много вероятно тя да му хареса.

"Ние търсим решения там, където можем да ги открием и със собствени сили да направим нещо. Иначе ако говорим за реклама, за промотиране на дестинацията, ние сме много изостанали. Имаме прекрасна кухня, имаме и ужасна реклама. Това е нещото, което трябва ад се промени и се надяваме с малки стъпки, тъй като е дългосрочно и не може да стане от днес за утре, но имаме добри шансове", отбеляза Дучев.

Той посочи, че нашите шеф готвачи са на много високо ниво и по нищо не отстъпват на френските и италианските си колеги. Освен това за рекламата могат да спомогнат и блогърите, а в последните години се организират редица кулинарни фестивали, които имат потенциала да се превърнат в притегателен център за чужди туристи. За тях обаче е нужна координирана работа от Министерство на туризма, браншови организации и отделни хотелиери, за да привлекат интереса към тях и те да присъстват в календарите на местните хотели, които активно да ги промотират.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Снимки: ФМИ, архив

Двудневен форум събира студенти и компании във ФМИ на СУ

"Знам и искам да го докажа" е мотото на Кариерния форум, организиран на 28 и 29 май 2024 г. от Кариерния център на Факултета по математика и информатика (ФМИ) на Софийския университет, съвместно с Фондация "ФМИ Иновации и Образование". Форумът е отворен към всички студенти, които искат да се развиват в сферата на информационните..

публикувано на 27.05.24 в 17:48

В кой век е българският учител?

Учителят на 21. век овластява учениците да са инициативни и активни, като им дава избор и се вслушва в обратна им връзка. Той знае как да използва технологиите, за да премахва различни бариери, които пречат на ученето. Включва в преподаването си разнообразни материали, които правят ученето по-интересно и интерактивно. Създава у учениците..

публикувано на 27.05.24 в 17:02
Д-р Иван Томов

"Кутия за приказки" по повод Световния ден на множествената склероза

По повод наближаващия Световен ден на множествената склероза 30 май, на 28 май ще се проведе медийно събитие, озаглавено "Кутия за приказки". Тази година темата на кампанията е “Диагноза“. Събитието е част от Здравна кампания за повишаване на осведомеността към редките автоимунни и възпалителни неврологични заболявания в България. Целта..

публикувано на 27.05.24 в 16:09

Компании вече предлагат персонализирани придобивки на служителите си

HR специалистите все повече трябва да се грижат за чувството за принадлежност, служителите да видят бъдещето си в самата компания. Фирмите вече залагат повече на персонализирани придобивки, съобразно интересите на хората , които работят. За бизнеса, а и за служителите от важно значение са не само информацията и данните, но и анализа..

публикувано на 27.05.24 в 15:37
Антонио Дачовски

Оперетата "Страната на усмивките" по Франц Лехар с премиера в НМТ "Стефан Македонски"

На 29 и 30 май романтичната оперета на  знаменития австро-унгарски композитор Франц Лехар "Страната на усмивките" ще има премиера в Националния музикален театър "Стефан Македонски. С тази постановка на ще се честват 25 години от основаването на Студентския съвет при Националната музикална академия. Франц Лехар е известен на..

публикувано на 27.05.24 в 13:56

Валентина Стоева: Децата предпочитат да четат книги, които са близки до тях и са си избрали сами

На български излезе книгата „Защо учениците не обичат училището?" от Даниъл Уилингам. Авторът насочва вниманието към своите открития върху цялостната основа на процеса на учене и формулира работещи техники за преподаване. Пред Радио София основателят на Фондация „Детски книги" и Фондация „Четене" Валентина Стоева сподели, че Даниъл Уилингам..

публикувано на 27.05.24 в 12:48