Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Урбанистът Калоян Карамитов от "Екипът на София"

Градският транспорт е алтернативата за по-бързо и по-евтино придвижване в центъра на София

Снимка: sofia.bg

Проектът за реорганизация на движението в центъра на София, който предизвика протести от страна на живеещите в района, е ценен за развитието на устойчивата мобилност в града, коментира пред Радио София урбанистът Калоян Карамитов от "Екипът на София".

„Такива проекти носят със себе си определени противоречия, засягайки темата за паркоместата, които трябва да бъдат редуцирани или преместени, както се случи в този проект. За да има яснота какво се случва, да се успокоят и гражданите, че няма да има толкова драстични промени, е необходимо да се подходи с повече предварителна комуникация“, смята Карамитов.

По думите му, преди да започне реорганизацията на движението е било нужно да бъдат представени на гражданите данни, изследвания и анализи за превоз на пътници в участъка, освобождаването на бус лента за тролейбусите.

„Може би се подцени необходимостта от комуникация, защото проектът бе комуникиран преди 4 или 5 години. Разчиташе се, че хората така или иначе са запознати с този проект и няма какво повече ново да се каже за него. Трябваше да се мине в друга форма на партньорство между общината и гражданите. Самото проектно решение е изключително полезно за града“, каза урбанистът.

Според него новата велоалея по бул. „Патриарх Евтимий“ е ключовата връзка за създаване на велосипедна мрежа в центъра на града.

„От гледна точка на запазване на паркоместа, те голяма част се преместиха на „Витошка“, дори имаше критики, че се създаде нов паркинг и изобщо няма политика за ограничаване на паркирането в центъра, но това, според мен, е реверанс от страна на общината към живущите, за да не бъдат намалени тези паркоместа“, обясни Калоян Карамитов.

Той добави, че през последните 10-20 години Столичната община влага много средства в стимулиране на устойчивата мобилност.

„Не е казано, че трябва колите да бъдат забранени, но трябва да е ясно, че когато има алтернатива, която е по-бърза и по-евтина, е съвсем логично човек да избере другият начин на придвижване. Трябва приоритизиране и именно тук бус лентите са средство за това. Осигуряването на алтернативни възможности се случва точно чрез такива трасета. Наблюдава се и тенденция хората да не избират автомобила си, тъй като той е по-бавният начин за придвижване, особено ако се включи и времето за търсене на паркомясто“, уточни Калоян Карамитов.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
В Ропотамо

Хармонията на подводния свят

Ивелина Петкова, археолог в Центъра за подводна археология - Созопол за тишината на дъното: " Долу, където е тишината, сме само ние и това, което правим. Тишината на морето. Налягането прави лек шум в ушите, понякога си говорим под вода, но не е добър вариант. Гледаш какво правиш и какво има. В южния китенски залив разкопаваме второ корабокрушение...

публикувано на 07.07.24 в 13:15

Има защо да сме заедно

Младежки арт-фестивал Солинария в Созопол в поредната съвместна продукция с Радио Бургас, също и на вълните на Програма "Христо Ботев": "Родена съм и съм израснала тук. Магичната душевност запленява. детството тук е емоция, Созопол подарява невероятни лета. Всеки опитал дамгите се влюбва в този сладък десерт. Все още сме млад фестивал и търсим още..

публикувано на 07.07.24 в 11:44
Досю Амуджев

Историята оживява: Досю Амуджев

Днес ще ви разкажем за занаят, изпълнен със знания, специално отношение към детайлите и научен подход.  Това е професията реставратор на книги. А главният герой на историята ни дава пример колко безграничен може да бъде човешкия стремеж за развитие.  Срещаме се с Досю Амуджев. Дълги години познат от предаванията по радиата RFI и Jazz FM, и..

публикувано на 06.07.24 в 16:00

Софийски разкази - Хора и улици. Град като град

Разговорът за предстоящата разходка по Царя с Павлина Делчева - Вежинова.  Събитието  е тук: ."Навремето, по левия тротоар, по посока Орлов мост е вървяла аристокрацията, за простолюдието е бил десният. Може би защото по-хубавите сгради са били отляво. Нашата сегашна разходка ще е по сянката. Започваме от пл. "Батенберг". През 50-те е трябвало да..

публикувано на 06.07.24 в 15:00
Христо Смирненски

Адресите на любовта - Христо Смирненски

За поета, Женя Дюстабанова е „най-нежната муза и най-огнената отрова“ Голямата любов на  „момичето с тъмните бръшлянени очи“, както я нарича в стихотворението „Пролетно писмо“, остава с поета и след смъртта му.  Тя се затваря в себе си,  дълги години пази пълно мълчание за техните чувства и никога не се омъжва. Емоциите им са споделени, но..

публикувано на 06.07.24 в 14:00

Въздушни целувки на всички приятели

Световен ден на целувката е обявен от ООН през 1988 г. Колегите ни от програма "Христо Ботев " подхождат научно по въпроса. Стажант-репортерът ни Надежда Герова пита столичани защо целувката ни прави щастливи: "Знак на близост, може би на обич. Споделяне, приятелство, щастие, радост. Начин да покажеш на партньора си колко го обичаш. Знаеш, че имаш..

публикувано на 06.07.24 в 11:50
Десислава Иванова

Има много красиви, не толкова популярни места

Най-атрактивните летни дестинации с бюджет под 1000 лв. – интервю с травъл влогъра, Десислава Иванова : "Почнах да пътувам преди 10 години, когато не беше толкова популярно. Нямаше толкова полети. Днес бюджетът ми е малко по-висок. Не спирам да пътувам. Има много начини да се пътува бюджетно, с нормален за българин бюджет, всичко е в..

публикувано на 06.07.24 в 10:59