"Статистиката не е толкова вярна дотолкова, че българинът не е свикнал да си изхвърля стария автомобил и в предблоковите пространства, по дворовете и по други такива места стоят много такива автомобили, които с носталгия българинът си ги пази и не ги дерегистрира и хвърля за унищожаване в моргите. Те стоят като трета, четвърта кола евентуално да си ги ползват някога", каза Доросиев. И допълни:
"Това е за нашите ширини. Балканците сме си такива, че си пазим нещата както в мазетата, така и в дворовете и си прибираме всичко, че някога може да ни потрябва. Докато западнякът е с друго мислене, той трябва да си освободи пространството и отделно, че в Западна Европа им дават бонуси ако един човек иска да си изхвърли стария автомобил. Например в Германия и Италия дават до 3 хиляди евро бонус, ако човек си купи нова кола и изхвърли старата в морга, а не я продаде на вторичния пазар."
Той подчерта, че все още не сме готови за електромобили, тъй като нямаме необходимия брой зарядни станции както в Западна Европа. Освен това цените са доста завишени и ако човек зареди на бърза станция му излиза толкова скъпо, колкото да кара нормален автомобил с ДВГ. Напоследък има внос на коли от САЩ, но доколко системите за сигурност съвпадат?
"Общо взето има доста големи негативи и разлики в самия софтуер на автомобилите и много хора берат ядове. Наистина има голям внос от САЩ и Канада, но там за да се вземе една добра цена на автомобила, той трябва или да е ударен, или да е наводнен, или да е откраднат, или нещо подобно. Играят се на търгове и повечето ударени автомобили ги правят в България, което не е ок за нормалния европейски пазар. Пак казвам, те са с други софтуери, не работят много добре навигациите, трябва да се сменяват от Канада задължително стопове и други консумативи, за да може един такъв автомобил да придобие европейски вид", каза Доросиев.
В България годишно се регистрират 260 хиляди коли втора ръка, а вносът от Северна Америка е около 5%. От три години има стриктен контрол за стоповете и мигачите. По думите му много българи вкарват коли с десен волан, което е неприемливо, тъй като фаровете са обърнати и заслепяват водачите, като е крайно време да се въведе контрол. От ЕС обмислят да забранят вноса на твърде стари коли, като ще могат да бъдат внасяни такива само с екостандарт "Евро 4", или по-висок.
"Това противоречи на всички морални човешки норми и никой не може да забрани човек да си продава собствеността. Аз мисля, че това няма да може да мине в Европейския парламент и няма шанс да се получи такава забрана. Повярвайте ми, има ретро автомобили, които имат доста по-висока стойност, отколкото една нормална нова кола и това означава, че не може човек да го продаде. Не мисля, че е редно и морално и не мисля, че може да се получи това някой да забрани да се продават. По същия начин някой може да каже, че не могат да се продават и старите жилища", отбеляза Доросиев.
Относно това, че собствениците на стари и замърсяващи коли ще плащат по-високи данъци той заяви, че това отдавна е трябвало да се случи в България.
"Въпросната екотакса, която се събира за всеки един новорегистриран автомобил втора употреба в КАТ, тези пари отиват в едни частни джобове. Крайно време е тази екотакса да бъде подменена, ликвидирана и махната. Ние от Асоциацията на вносителите на автомобили сме дали едно предложение на Асен Василев, но сега при новия министър ще видим как ще пробием. При регистрация да се събира някаква такса, която такса да се използва за привилегии при закупуване на "Евростандарт 6" за автомобил и електрически коли", каза той.
Освен това посочи, че автомобилите без катализатори трябва да бъдат извадени от употреба, или да бъдат приведени в нормален режим. Друг е въпросът, че в България има много кражби на катализатори и DPF филтри и затова хората просто слагат обикновено гърне.
"Мисля, че има много автомобили, които са над 15 години и са в много добро техническо състояние. Отделно, повярвайте ми, новите автомобили ги правят "от ден за пладне" и другото е, че ги направиха двойно по-скъпи. След пандемията нещата добиха нереална стойност и това, че ЕП искат коли над 15 години да не съществуват, да не се ремонтират и да не се продават означава, че те правят услуга на чисто новите автомобили, за да могат те да реализират печалбата си, защото тези цени, които направиха в момента са нереални", каза Доросиев. И добави:
"Тези хора, които са горе въобще не мислят за тези хора, които са бедните, за които колата им е средство за придвижване от точка А до точка Б. Без нея не могат да съществуват, не могат да отидат на доктор, да си свършат някаква работа, да отидат на покупки, или каквото и да било."
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..