Казусът с налагането на нова организация на движение и паркиране по столичните булеварди "Патриарх Евтимий", "Витоша" и "Фритьоф Нансен" предизвика поредица от конфликти, протести и комуникационни нападки между експерти, институции и местна власт.
Това е формален повод две организации – "Екипът на София" и "Среда", да организират дебати под наименование "Колите - на първо място в центъра на града?" на 17 юни в РЦСИ "Топлоцентрала". Въпросителният знак е с особена важност.
Без да иззема функции на събитието, в сутрешния блок на БНР-Радио София взехме мнения на част от организаторите и участниците.
"Напрежението около реорганизацията на движението по "Патриарх Евтимий" повдигна въпроси, които никога не са изчезвали - за споделяне на общото пространство. Въпреки че мина време, дебатът никога не е закъснял, винаги има полза от него – коментира Георги Пенчев, модератор на дебата и част от Екипа на София. – Пред всички нас винаги стои задачата за придвижване в града. Искаме да обсъдим какво е работещото и функционално разпределение на пространството, да рефокусираме разговора в перспектива. Автомобилът не е право дадено от бога, а избор. Нека видим как точно да извършим стъпките в правилната поредност, за да сме щастливи максимално много хора. Градската управа трябва да въведе стимули за налагане на дадена политика. Но ситуацията винаги е моментна - когато обстоятелствата се променят, трябва да се променят и стимулите. Невинаги интересите на всекиго са очевидни. Целта на дебатите е да се постигне промяна в нагласата, а не непременно на мненията."
Според Камен Банковски, основател на неправителствената организация "Среда", дискусията ще бъде градивна, защото дори само за да обориш другото мнение, трябва да вникнеш в него.
"Искаме да видим максимално много гледни точки, не да се скарваме и конфронтираме. Не да спорим кой е на първо място, а какъв е балансът на всички участници, къде е средната позиция при много мнения. Вярваме, че дискусията ще е градивна, може да те накара да разбереш друго мнение и/ли да затвърдиш своето."
Банковски напомни, че колите в София вече са над 1 милион. Пешеходците и велосипедистите отдавна са изгубили пред автомобилите. Пътуващи, паркиращи, живеещи може да имат различни нужди и желания, но може да се търси баланс на интересите.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.
В дискусията на 17 юни ще участват:
На страната на автомобилите:
На страната на велоалеите, тротоарите и бус лентите:
В новата в студиото на "Форум" ще слушаме разсъжденията на Георги Вулджев и Едуард Папазян. Днес водещият Лъчезар Христов ги провокира по темите: Пореден епизод от сагата за политическата безизходица у нас. Борисов отказа лидерска среща с ПП-ДБ. Доган разчиташе на обръчите (бизнеса), Пеевски – на прокуратурата (с влияние не само върху..
Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се до прегряване в професията (бърнаут). Това показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България (АЕЖ-България) за медийната свобода в страната. Анализът, чийто автор е д-р Илия Вълков, се базира и на..
“Не започна отборът както трябваше тази година, но пък смятам, че ще завърши там, където трябва. Без значение какво прави Арсенал, хубавото е, че успяваме да направим добри каузи”, казва Георги Стоянов - председател на фенклуба на Арсенал в България. Фенклубът на английския отбор в България стана на 20 години и членовете му са отбелязали събитието по..
За специални събития до Нова година анонсира кметът на София Васил Терзиев на страницата си във Фейсбук. На 30 ноември ще има работилница за коледни играчки и много изненади на площад "Св. Александър Невски". От 10:00 часа посетителите ще могат да създават свои коледни играчки, които по-късно ще украсят столицата. Ще пристигне и..
Тази година в центъра на Кюстендил ще грейне елха, която не е нито отрязано дърво, нито изкуствена елха. В събота вечерта ще грейнат лампичките върху една коледна иновация - дърво, покрито с елхови клонки. “Знаем, че елхите винаги са много интересни по коледно време. Всички градове се опитват да ги направят по-големи, по-блестящи, по-екологични. На мен..