Павлета Семова и Марина Василева от Банско джаз академия за смисъла на съществуването ѝ:
"Всеки артист от нас е различен, това дава по-хубав по-хубав резултат за бъдещото присъствие на младите, те да могат да се докоснат до нещо по-различно. Стараехме се да изглеждат максимално естествени като се качват на сцена. Има ключови неща, които могат да дадат резултат. Да ползват по-богата палитра от изразни средства.
Децата, които се записват са с различен опит и това е предизвикателство към нас. Имаше хубав клик и с чуждите ментори. Това е пътят на тези хора. Борис Петков, носител на Голямата награда, може да е следващият голям двигател. Селектирахме 41 участници от 103 кандидати."
Вили Стоянов и Милен Кукошаров от Брас Асоциация се включват по същата тема:
"Около млади хора е много хубаво. Чудя се за кой е по-позитивно. Всички имаме пропуски. Възможността да си говорим за музика като изкуство, а не както си говорят на улицата. Стараех се да докарам по-философски размисъл. Осъзнаване на това, което са поели като път. Като музикални мозъци по-скоро, отколкото като изпълнители." (Милен)
"Започвам да натрупвам опит като преподавател. Най-много липсват работоспособност, самодисциплина и страст към вербална комуникация. Изпадам в паника от празни погледи пред себе си." (Вили)
И отново Павлета и Марина:
"Много се надявам да намерим подкрепа да надградим. Трябва ни барабанист и басист, за да може Милен да им говори за творчество. Ние минавахме от режим "майка" до "горгона медуза". То е фатмащина, то е любов. Участниците нямат модели на работа, тепърва се изграждат, нямат модели за справяне със сценичната треска.
Не вярвам във финансовите награди - трябва да се научат да се препитават с изкуството си и затова заложихме на професионалните поощрения. Звукозапис, мастеринг и микс на авторска пиеса за едни, други получиха сцена и събития. Милен Кукошаров подари авторска пиеса, Вили подари себе си като гост-солист.
Да имат емоционално овладяване на големия материал - имаше отваряне на заключителния им концерт. Казвахме им, че хората слушат и с очите си."
Финалът е с Вили и Милен:
"Трябва повече време. Изключително важно е как децата се възприемат артистично. Главата им трябва да се отвори. На 13-14 годишна възраст всичко е "много яко", а няма разговор как е дадено изпълнение в техническо отношение. Разговорите са изключително важен акцент в уъркшоповете. Много сме зависими от говоренето. Музиката е трудна метафора за публиката. Има елемент на битка за красивото в музиката."
Кои са по-изявените имена в джаз-академията и подкрепящите я институции - в звуковия файл:
Христо Христозов за някои акценти в Master of Art: "Фестивалът вече десета година показва филми, които не са масови. Но има общност от хора, ценители на това, което показваме. Тя не е малка, но филмите, които показваме, почти не се разпространяват. През фестивала оглеждаме живота си. Гледайки филмите, през разказа за твореца, се учим да живеем..
Ангелина Владикова и Силвия Трифонова от сдружение Bridges ни запознават с Концерта на толерантността под егидата на Австрийското посолство, което от миналата година е партньор на събитието: "Сдружението е създадено преди 16 години - то е платформа за диалог между различните религии и култури. Всяка първа седмица на февруари, от 2011 е седмица за..
Мая Цанева за рубриката "С деца на открито" на БНР и Сдружение "Безопасни детски площадки" ни запознава с ръководството , което СО са разпространили за да се превърнат училищните дворове в зелено споделено пространство: "Приветстваме тази нова програма, стартираща с обновяването на два училищни двора. Нямаме информация за архитектите, урбанистите,..
Лаврен Петров за изложбата на Здравко Александров : "От години сме приели мисията да представяме неговото творчество. Твърде малко бе времето за първата национална изложба миналата година и сега представяме 24 негови произведения в новия ни салон. Половината от тях не бяха показвани на националната изложба. Здравко Александров е оценен рано. Той е..
Разговорите са с Еди Емирян - един от стожерите на "Хоризонт" и с Милен Димитров - редактор в Дирекция “Дигитални програми”, направление “Интернет портал” на Българското национално радио. Също така Милен работи към Златния фонд на Радиото. И, разбира се, по-младите от нас го познаваме, като постоянен лектор в БНР Академията, създадена с методическа и..
Курубаглар, Лозеница, Лозенец - трансформациите в името са не по-малки от трансформациите на мястото: В първата част се срещаме с "оазиса в степната равнина" по разказ на Вазов от края на 19 век. Защо е била пренебрегната и кога се правят първите стъпки за "охубявяването" ѝ? Слушаме и спомени на Иван Венедиков за държавната и общинска политика,..
В "Адресите на любовта" припомняме за един от най-големите цигулкови виртуози на ХХ век, който умира беден и самотен, непознал любов и женска ласка. Един от редките случаи, в които разказваме анти-любовна история. Навремето наричали Васко Абаджиев гениален, но странен. Днес биха го описали с модерното определение „от аутистичния спектър“...