Част от "Кошера" и неговата креативна същност е Стани Милев. Той е създателят на студио за анимация и криейтив Chase a cloud, което работи с утвърдени имена на световния пазар. Дългогодишният му опит е свързан със създаването на различни успешни и неуспешни бизнеси, той е дизайнер/аниматор/създател по натура.
Най са му на сърце собствените идеи за анимационни сериали, които разработват в студиото. Там може да си развихри въображението до безкрай…
Разкрива що е то "Криейтив бъз“.
“Криейтив бъз" е събитие, което се случва за втори път в рамките на инициативата „Тук-там Кошер“. Това е нашият собствен поток, който се занимава с креативната индустрия, която е много широко понятие и ние не можем да обхванем всичко, но полека добавяме нови неща. Това, което сме включили за тази година са анимация и видео игри, както и криейтър икономи - за хора, които създават собствено съдържание, имат си собствени публики, играят игри, водят предавания“.
Как вие помагате на тези хора реално да допринасят за българската икономика?
"Като представител на бизнеса доскоро смятах, че е по-добре държавата да не ни занимава, но в последните години започнах да променям мнението си. Смятам, че ние трябва да работим заедно с държавата, защото говорейки с хора от институциите разбирам, че те няма как да знаят от какво имаме нужда ние, защото тази индустрия се развива бързо, динамична е в световен план“, посочи Милев.„Там си имат политика на национално ниво за креативните индустрии, произвеждат огромни количества и изнасят интелектуална собственост – да напишеш книга, да измислиш някакво шоу, да продадеш тези права, да създаваш марки… те изнасят огромно количество труд навън, който има огромен потенциал“, подчерта Стани Милев.
Между 8 и 10 процента е приносът на креативно-творческата индустрия към цялата икономика, сочат анализи, а сферите на културата и изкуството са нещо основно и мащабно, и незаслужено омаловажавано.
„За мен това са индустрии с висока добавена стойност – това, което създадеш има потенциал да донесе много добавена стойност“, бе категоричен той.
Как биха могли да се случват нещата в креативната индустрия занапред, за да са успешни? Чуйте разговора със Стани Милев в звуковия файл.
Милена Стойчева бе министър на иновациите и растежа в периода от юни 2023 до април 2024 година. В разговора с нея в днешното ни "Радиокафе“ т я разказа как да изградим устойчива система за иновации и успех, как страната ни да бъде привлекателна дестинация за иновации, какво е нужно, за да може държаавата, бизнесът и творците да създадат общо..
Всяка година през месец септември, Сдружение „Деца с онкохематологични заболявания“ реализира различни инициативи, свързани с осведоменост за рака при децата. Стигмата в обществото по отношение на рака е голяма, каза пред Радио София Петя Александрова - член на УС на сдружение „Деца с онкохематологични заболявания“. „Все септември месец..
Нови правила за провеждане на обучение и инструктажи по здравословни и безопасни условия на труд в България, влизат в сила от 27 септември 2024 г. Целта е да се модернизират и улеснят процесите, свързани с безопасността и здравето на работното място. Фактът, че след Covid пандемията все повече хора работят онлайн, налага промени и в тази..
След изборите ни очаква още от същото, коментира пред Радио София доц. Иво Инджов - политически наблюдател с интерес в медийните изследвания. Според него не се очакват съществени промени. „Няма да бъде съставено устойчиво правителство, ако въобще се стигне до създаване на редовно правителство. Иначе, да, ще има преразпределение на силите в..
Екипът на предаването "Радиокафе" днес е в Интер Експо Център, където излъчваме на живо от събитието "Тук-там Кошер" - кошер от жужащи, добри енергии, на бизнеса, на младите хора, които живеят и работят в България, или живеят и работят в чужбина. Всъщност, идеята на "Тук там" е да ги свързва, за да има едно добро бъдеще за тези, които искат да се..
Друг лектор, Борислав Василев също се включи с тема за управлението на знанието във времената на дигитална трансформация. "Дигиталната трансформация много често се бърка с термина "дигитализация". Дигитализацията е просто преминаване от аналогови към цифрови продукти за компаниите, докато дигиталната трансформация е нещо по-глобално...
Днес, 18 септември предаването "Радиокафе" е изнесено в Интер Експо Център, където се провежда инициативата "Тук-Там Кошер". Тя присъства от много години в пейзажа, когато стане дума за младите хора. По темата говори Златина Кръндева, модератор на събитието. "Кошер" се организира доста години, това е шестото издание и най-мащабно, с което ние..