Те вече имат издадени два албума, но по оношение на концепцията за стила музика, който определя звученето им, все още имат екзистенциални спорове, шеговито разкри Момчил Атанасов.
"Водим се джаз трио, защото форматът е стандартен – пиано, бас, барабани, въпреки че баскитарата не е толкова често срещана в джаз триата. Музиката, която правим не е точно джаз, въпреки че джазът малко отива в тази посока, в Европа, специално. Близо сме, но не сме точно там, централно, в представите за джаз“, посочи той.
В музиката им се долавят и фолклорни мотиви, по-ясно изразени в първия албум.
Барабанистът Юрий Шеве е от германски произход. “А иначе триото беше още по-интернационално в началото, защото имахме басист от Антилските острови – огромен черен басист, който беше душата на триото“, допълва Момчил Атанасов, разказвайки историята.
Запознават се в Музикалната консерватория в Ротердам, където учат в различни департаменти и тримата. Излизат заедно, чисто приятелски, но с течение на времето от разговорите им се разбира, че си допадат и музикално. Рей се оказва дълго търсеният барабанист, доведен в групата от Юрий. Започват супер интензивна работа, свирейки песни от първия албум, след което прекъсват, Рей се прибира на Антилските острови. След седем години се събират отново, Юрий живее в Хамбург, има семейство и две деца.
„Той живееше в Хамбург, а ние навсякъде и беше трудна чисто организационната част, не беше въпрос дали ще се случи, а кога. Трябваше ни сериозен басист и така се появи Хриси“, разкри Момчил Атанасов.
Басистът Християна Вълкова се определя като “музикант, който бори себе си“.
"Още от малка исках да пея, но за да стигна до 8 клас, където вече можехме да запишем “пеене“, трябваше да свиря и на някакъв инструмент, да уча солфеж през годините…Като малка имах интерес към контрабаса от братовчедите ми, които също са басисти. Бас китарата винаги ми е била интересен инструмент, но не съм си представяла, че аз ще я хвана“, разказва Хриси. С Андрония Попова, нейната учителка по пеене остават често след часовете и слушат различна музика. От нея получава насърчение да обърне внимание на бас китарата.
„Дълги години след това ставах свидетел как Момчил търси басист и се опитва да се сработи, но му отказвах, защото не бях свирила, продължи разказа си тя. Въпреки това той я склонява с едно изречение: “От толкова години ми отказваш, а можеше да си се научила“.
„Реших, че е време да хвана бас китарата и да го направя. Намирам свобода в този инструмент и по-скоро намирам себе си“, разказва Християна Вълкова.
“Историята на парчето "Flow“ е много интересна. Вкъщи винаги когато свиря, пускам програмата да записва. Понякога ми идва някаква идея, която веднага изчезва. Никога не мога да повторя едно към едно изсвиреното, но като го имам на запис мога да спра и да го чуя“, разказва Момчил Атанасов.
Вдъхновен и освежен след пътуване из Норвегия, изсвирва пиесата на един дъх. Хриси измисля мелодичната линия на баса в парчето.
"Всъщност мелодията е в баса. Има точно Flow между мелодията в баса и мелодията в пианото, всъщност, те се преплитат, понякога има две паралелни мелодии“, допълва той.
Така Open Source Trio записва пиесата "Flow" непосредствено преди издаването на своя трети албум.
“Много е важно за нас, чисто музикално да изразяваме тотално това, което искаме", казват те.
Можете да намерите тяхната музика в стрийминг платформите и в социалните мрежи.
Чуйте разговора на Боян Бочев в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..