Танцът, с който повечето хора свързват тангото, е само реакция на музиката, казва тя, защото танго е цял артистичен свят. “Това не е само изкуство, това е един поглед към живота, който е много честен, защото тангото не се притеснява да “говори” за по-тъмната страна на човешката душа и аз намирам, че тази музика, по тази причина, е много честна. Тя не е само декоративна, както много стилове. Има голям акцент върху истината на това какво е човекът всъщност”.
Мария Мартинова разказа, че първата ѝ разтърсваща среща с тангото е от преди 20 години в България, докато е студентка в Консерваторията. Години по-късно, когато вече е в Ню Йорк, пък намира прекрасно студио, където се преподава танго и започва да ходи там всеки петък, за да наблюдава хората и разбира се, да слуша любимото танго.
Още няколко години по-късно, когато вече живее в Лондон, намира аржентинец, който я обучава да танцува танго. За да бъде добър танцьор, той ѝ казва, че трябва да познава много добре музиката и когато чуе танго, трябва веднага да може да познае кой оркестър свири, кое е тангото и в чий аранжимент.
“Шокът беше тотален. Тотален, защото се чудих как е възможно аз - музикантът, да не познавам тази музика. Започна едно трескаво слушане, обсебващо и буквално фанатично слушане на тази музика. Имаше един период, когато спрях всякакви социални контакти”, разказва тя.
Когато започва по-внимателно да навлиза в тази музика като слушател, разбира че трябва и да я изпълнява като музикант. “Изпитвах болезнено желание и нужда да свиря тази музика, но не знаех нито с кого, нито как. Това са едни доста по-затворени кръгове. Партитурите не са лесно откриваеми, а аз не познавах танго-музиканти”, обяснява тя.
Въпреки всичко вярва, че невидима нишка я води към тази музика, защото отново “случайно” попада в Консерваторията в Ротердам, за да направи след дипломната си работа, където пък има департамент по танго и там паралелно започва да работи с танго департамента. Това е моментът и когато прави своя група, която изпълнява танго.
Музикантката разказа, че всичко, което прави, има връзка с личния ѝ живот, а музикалните ѝ проекти са директно свързани с това, което се случва с нея като човек, а не изолирано и изкуствено.
Между тангото и класическата музика има пряка връзка. Астор Пиацола - един от най-известните композитори на танго, например е имал желание да бъде композитор на класическа музика и не е имал намерение да композира танго. Една от неговите преподавателки - Надя Буланже (която сама по себе си е легендарен музикален преподавател), го насочва към аржентинските му културни и музикални корени, където е тангото. Иначе истинската обсесия на Пиацола са Бах и джазът.
Коя е Мария Мартинова
Родена е във Варна, където започва да свири на пиано на 7 години. Преди да бъде приета в НМА “Проф. П. Владигеров”, завършва с отличие НУИ „Д. Христов” във Варна. Като носител на стипендия на името на Владимир Хоровиц прекъсва образованието си в България и заминава за Джулиард скул в Ню Йорк. Там учи при Й.Каплински и Й.Калихстейн, както и при Ф. Галимир, А. Фулър и С. Сандерс.
Взема бакалавърска степен от Джулиард и магистърска от Кралската академия по музика в Лондон, където учи при Хамиш Майлн. Прави следдипломна квалификация в консерваторията в Ротердам, която завършва с отличие. Преподава в същата консерватория като асистент на Акиле Деле Винье. Избрана е като професор по пиано за 2011 г. в Международното училище за гостуващи професори в Музикалния институт на Папския католически университет в Чили.
В момента живее в Брюксел, Белгия.
Коментаторите на "Форум" днес разсъждаваха и дискутираха по следните теми: (Изкуствено създаденото) напрежение между участниците на движение . Живущи срещу велосипедисти, срещу шофьори… Неравнопоставеност на пътното платно. Каруците – забранени за центъра на София, ама уж…Напрежението понякога се подклажда и от общински съветници..
След проведено проучване от пролетта на т.г., от платформата Преподаваме.бг са изготвили различни наръчници за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование. Проучването сред над 400 учители показва, че въпреки заявената като много..
В предаването “Добър вечер, София“ той разкри: “Напоследък животът през моите очи е постоянна промяна. Дори като се обърна назад, все едно съм живял няколко живота“. Певецът поясни, че преживява динамичен период, по думите му - с много размествания на пластовете. “Приемам промяната като нещо положително за моето израстване“, коментира..
Обучителната програма “Жените в технологиите”, предоставяща безплатни курсове за жени за базови дигитални умения, постигна всички заложени цели, поставени в началото на годината, отбеляза служебният социален министър Ивайло Иванов при подписване от страна на от МТСП, Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) и китайска технологична компания..
Едно-две поколения знаеха, но бяха позабравили какво значи финансова пирамида. Десетилетието след 10 ноември 1989 г. беше златен период за "Лайф чойс", "Ист-Уест интернешънъл" и други, които използвайки паниката на хората от невиждана дотогава инфлация, търсеха печалби. Тези дни десетки хиляди българи "изгоряха" с милиони от новата..
Над 3 часа продължи извънредното заседание на Столичния общински съвет (СОС), на което бе изслушано ръководството на "Топлофикация София" във връзка с текущото състояние на дружеството и зачестилите аварии в редица квартали на града. Конкретно решение така и не бе взето, предаде репортер на БНР-Радио София. Беше отчетено, че..
Фолклорната певица Савина Пламенова представя коледната си песен "Ей, Коладе" на живо в предаването “Добър вечер, София“. Тя разкри, че песента възниква спонтанно, след като Савина се запознава с книгата на историка, етнограф и общественик Димитър Маринов “Религиозни и народни обичаи“ в която авторът разказва за тези, които..