Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

На 19 януари и 6 февруари от 19:30 часа, в "Топлоцентрала"

Насилието над жени в моноспектакъла "Prima Facie" на актрисата Елена Телбис

Елена Телбис разказа в "Радиокафе"

Елена Телбис б БНР-Радио София
Снимка: Даниел Ненчев

Тя е на световно ниво във всичко, което прави – по талант, по перо, справя се добре и като драматуррг, тя е Елена Телбис – мултифункионален плеймейкър в изкуството.

В нейната скромност тя не желае да я наричат драматург, редом с големите имена като Константин Илиев и Стефан Цанев, но дебютът й за спектакъла “Боклук“ печели награда в Театър 199. Тя показа, че може да пише добре и да прави театър от нищото.

Най-хубавото време е това, с което човек разполага за себе си, твърди акрисата.

"Струва ми се, че трябва да се краде това време независимо дали си в период "много съм заета сега, графикът ми е пълен“, коментира тя.

Специален повод за гостуването на актрисата в предаването “Радиокафе“ бе моноспектакъла “Prima Facie“ (На пръв поглед), който поставя важната тема за насилието над жени, чието представление ще бъде на 19 януари в РЦСИ “Топлоцентрала“.

"Текстът на Сузи Милър е много хубав. За мен поне това е рядкост, да попадна на хубав текст. За мен той е важен тъкмо сега, защото статистиката, че всяка трета жена е жертва на насилие е актуална, за съжаление, а в него се третира тази тема с много точна доза чувство за хумор, за да не навлезе зрителят в някакъв тежък ад, от който няма излизане. За мен всичко е с точните подправки, добре сметнато от авторката, то просто се е изляло“, посочи Елена Телбис.

Интересен факт за авторката Сузи Милър е, че тя цял живот е била адвокат, но практикувайки професията си, тя не вижда нещата да се променят. На всички дела, на които е присъствала, тя разбира как нещата се извъртат, как предполагаемата жертва, която застава на банката за показания от шок и ужас, че се връща към преживяното се обърква, което кара присъстващите да се съмняват, че има някаква нарочност в поведението й.

Сузи Милър се дистанцира от професията си на юрист до такава спенен, че престава да я практикува и се отдава на писането.

“Предпочитам да пиша истории, защото мисля, че по този начин ще стигна до повече хора, защото имам силна убеденост, че това е начинът нещо да се промени“, казва Милър в едно интервю.

“И какво се случва – тя се оказва права, защото след написването на пиесата и след премиерата й, която е в Австралия, се започва да се говори по тази тема, не само от зрителите присъствали на представлението, но разговорите стигат до хората, които пишат законите и практикуват адвокатската професия, впоследствие и във Великобритания и Северна Ирландия. Днес пиесата се играе почти в цяла Европа и съм много щастлива, че я има и в България“, изтъкна Елена Телбис.

Билетите за моноспектакъла "Prima Facie“ с дата 19 януари вече са разпродадени. Една от възможните следващи дати на представлението е 6 февруари.

Говорим ли си достатъчно по важните теми в нашето общество и повече за работния процес върху спектакъла “Prima Facie“ чуйте в разговора с Елена Телбис в звуковия файл.


По публикацията работи: Спаска Давранова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Облачно на 3 март, с температура в София около 7°

Днес през по-голямата част от деня и над по-голямата част от страната ще има значителна ниска и средна облачност. След обяд облачността от запад ще започне да намалява и през нощта срещу вторник над цялата страна ще се изясни, съобщиха от НИМХ. Само на отделни места ще превали слабо - дъжд и сняг. Ще духа слаб, в Източна България умерен северен вятър...

публикувано на 03.03.25 в 07:35
Веселата вдовица - репетиция

Тя няма нужда от много грим

За предстоящата премиера на "Веселата вдовица" в Националния музикален театър говорим с двама от "виновниците" за събитието. Началото е със Стефан Илчев, един от солистите: "Подготовката е много голямо преживяване - никога не знаем какво да очакваме. Режисьорът Валентин Ганев много разбира целия процес - музикалния, заедно с визуалния. Благодарение на..

публикувано на 02.03.25 в 11:43
Албена Ненкова

За нещата от живота, които няма как да бъдат клиширани

Албена Ненкова има зад гърба си няколко книги – трилогията за „Софиянката, която слага всичко в тигана“, книги за виното и книга за ракията (с разкази по тази интригуваща тема). Родена в София, израснала като малка в Ловеч при баба си, Албена живее интересен и пълнокръвен живот. Така е и като човек. Била е в националния отбор по синхронно..

публикувано на 02.03.25 в 11:02
Росен Люцканов с преведения от него бестселър

Харари се интересува от предвиждането на бъдещето с цел да го промени

Приемаме, че информирането е нещо добро, но знаем, че всичко има две страни. Досега обаче никой не е поглеждал на този процес както п роф. Ювал Харари. Той хвърля сянка на съмнение върху това твърдение, казвайки, че под информация се разбира: 1. това, което ни дава знания за света, а 2. – това, което подрежда света. В единия..

публикувано на 02.03.25 в 09:25
Лесничеят Васил Попов

Историята оживява - Лесничеят Васил Попов, части първа и втора

Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:

публикувано на 01.03.25 в 16:00
Кооперация

Софийски разкази - квартал “Иван Асен II”

Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...

публикувано на 01.03.25 в 15:00
Иван Гарелов с Донка Стамболийска

Адресите на любовта - Иван Гарелов

В рамките само на една година телевизионната легенда Иван Гарелов губи и двете си съпруги, които обича - бившата и настоящата. И Василка Гарелова (запазва фамилията му след развода, заради двете им деца), и Донка Стамболийска са журналистки. Но само дама със същата професия би могла да разбере отдадеността на работата и рисковете, които поема..

публикувано на 01.03.25 в 14:00