Според строителни компании най-добрият вариант за магистрала "Струма" е тунел през Кресненското дефиле. Така те оспориха предложението на свои колеги, според които по-евтино и по-подходящо е строителството на път, вместо одобрения проект на 15-километрово тунелно трасе.
Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство оспори цената на тунела като аргумент на противниците му, както и скъпата годишна поддръжка на съоръжението:
380 млн. евро, ако тунелът се построи по австрийски метод, във всеки случай е под 400 млн. евро. Освен тази цена тунелът като обем изкоп е не повече от 2,8 – 3 милиона кубика, 50-60 месеца изкопаване на този тунел. Това е възможно при една добра организация.
Според тунелните специалисти съоръжението е най-сигурното за сеизмичен район, какъвто е Кресненското дефиле. Подобни съоръжения се изграждат обикновено от консорциум от фири, каза Трашлиев и фирмите от бранша държат те да са от български компании. Всичко ще зависи обаче от тръжната документация на обекта.
Русия обяви, че ще пази своите граждани и мироопазващите сили в молдовския сепаратистки регион Приднестровие, заяви Мария Захарова, говорителката на..
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен..
Книгата на Ива Станоева "Документи, времена, облекло. Народни костюми в Княжество България" излезе от печат неотдавна. Тя е посветена на ценен извор за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg