Шерил Милнс е спътник на най-големите оперни гласове във втората половина на миналия век. От ранно детство се занимава с музика. Свирил е на цигулка, виола и контрабас. Заработвал на танцови вечеринки с контрабаса, за да може да си плаща уроците по пеене. Талантът му е забелязан от Борис Голдовски, диригент, продуцент и педагог от руски произход, съратник на Кусевицки. Милнс е учил пеене и при знаменитата Роза Понсел. През 1960 година става част от трупата на Голдовски и прави своя дебют в Бостън в партията на Мазето от „Дон Жуан” на Моцарт.
През 1965 година баритонът дебютира на сцената на Метрополитън опера и този театър се оказва ключов в кариерата му. Излиза на тази сцена повече от 650 пъти, последната му роля е Амонасро от „Аида” на Верди (1997 г.), първата е Валентин от „Фауст” на Гуно.
През 1964 г. е европейският дебют на певеца в Милано в „Севилският бръснар” на Росини. В истински триумф се превръща участието му в „Макбет” на Верди на сцената на Виенската щатс-опера през 1970 година.
До 1994 г. Шерил Милнс изпълнява 10 роли на сцената на този театър, сред които и една то коронните си - Скарпиа от „Тоска” на Пучини. В Ковънт Гардън баритонът пее за първи път през 1971 г. в ролята на Ренато от „Бал с маски” на Верди.
В предаването ще прозвучи цялостно операта „Хамлет” от Амброаз Тома с Шерил Милнс, Джоун Съдърланд, Джеймс Морис, Барбара Конрад и др. Хорът и оркестърът са на Уелската Национална опера, диригентът е Ричард Бониндж. Записът е студиен на DECCA. Направен е в Кингсуей Хол в Лондон през април 1983 година.
Съдържание на операта „Хамлет” от Амброаз Тома
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg