Ревността може да се предава и по факс. Да влиза в него както хартията, да излиза от там и да разяжда сърцето, душата, главата. Поне в пиесата на Естер Вилар. Авторката е родена през 1935 година в Буенос Айрес, Аржентина. Завършва медицина и работи като лекарка, но след време изцяло се посвещава на писателската си дейност. Автор е на много книги, които се превръщат в бестселъри. Мъжко-женското общуване е водеща тема в творчеството й.
„Ревност в три факса“ е пиеса за три жени, влюбени в един мъж. Те водят яростна битка за собственост и надмощие над него, като на всичкото отгоре се опитват и да запазят достойнството си. Това е трудна задача, тъй като живеят на различни етажи в един блок. Още повече, че никоя от тях не може да обуздае безумната си склонност да наднича в спалнята на другите две жени през скрита шахта, в която са разположени тръбите на блока. Различни са по възраст – всяка е с петнайсет години по-възрастна или по-млада (въпрос на гледна точка!) от другата. Различни са по социален статус, по инфантилност, по гордост, по нараненост. Приличат си по налудността, с която преследват Мъжа – според Естер Вилар напълно загубена кауза с предрешен край: тягостна самота.
Три жени, които се нуждаят от факс, за да изразят себе си. Три воайорки, които се страхуват да се изправят очи в очи с проблемите си. Три жени, които имат нужда от факс-посредник в комуникацията им, който като всяка машина позволява да изречеш всичко за себе си, а едновременно анонимно те крие и илюзорно те защитава.
Естер Вилар с много чувство за хумор разгръща обсесията да имаш, да притежаваш. На всяка цена. Но невъзможността ражда трагедия. А във всяка трагедия се спотайва комедия.
Факсът е основно действащо лице в тази пиеса. Негови главни партньори са прекрасните актриси Мая Бабурска, Таня Захова и Арсения Стойчева. Режисьор – Елена Баева.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи "Еврика" във всяка стая. В Eureka, La..
В ситуация на неспирни изненади, които всекидневно ни поднася не само родната политическа среда, образователната сфера не прави изключение. Обществото е..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg