Мечтите на баща и син, които ги съхраняват сред трагичността на живота им. Но мечтите имат ли силата да съхраняват? Да предпазват? Мечтите могат ли да смекчават ударите на съдбата?
Авторът на тези въпроси е Сюгоро Ямамото - японски писател, роден в провинция Яманаси през 1903 година. Умира през 1967 година. Истинското му име е Симидзу Сатому. Използва над 14 псевдонима, под които публикува.
Ямамото е роден в бедно семейство, затова му се налага рано да изостави училището и да започне да работи. Но той продължава образованието си самостоятелно. Практически е самоук. Помага му малката книжарничка, над която живее семейството му и която принадлежи на негов близък роднина, чието име Сюгоро Ямамото заимства като свой псевдоним.
Първият му кратък разказ е публикуван през 1926 година. Автор е и на пиеси. Ранните му произведения са били предназначени предимно за деца. През 1932 година започва да пише и разкази за възрастни, но те не се приемат добре от литературната публика. Ямамото продължава да публикува криминални и приключенски романи за юноши. Известен е със серията си разкази за самураи и с историческите си повести.
Поредицата му „Животът на великите японски жени” е номинирана за наградата Наоки - една от най-престижните японски литературни награди, но Сюгоро Ямамото отказва да я получи, скромно твърдейки, че не счита тази своя „популярна писаница” за литература.
През 1987 година на негово име е учредена литературна награда. И до днес тя се присъжда ежегодно на новоиздадени литературни произведения.
Автор на драматизация и режисьор - Мария Ганева.
Участват артистите: Мирослав Косев, Николай Илчев и Валерия Кардашевска.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи "Еврика" във всяка стая. В Eureka, La..
В ситуация на неспирни изненади, които всекидневно ни поднася не само родната политическа среда, образователната сфера не прави изключение. Обществото е..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg