Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Петър Данаилов: Старая се в работата със студентите да бъда на високо професионално ниво, но и на човешко

БНР Новини
Петър Данаилов в „Кармен” на Жорж Бизе, постановка на Пловдивската опера.
Снимка: operaplovdiv.bg/

Винаги сме на ти, на малки имена, няма Маестро, няма комплименти. Ние сме приятели - продължава разказа си певецът. Той преподава в НБУ, вокален педагог е на Пловдивската опера, като работи не само с отделни певци, но и с целия хор. Занимава се с йога и е измислил цяла система от упражнения, които помагат и подготвят дишането на певеца. Всеки урок започва с тези упражнения.

Сигурна съм всеки любител на операта е гледал поне едно от сценичните му превъплъщения. Казва, че Маркиз Поза е белязал сценичния му път. Мечтае си за партията на Дон Карлос от „Ернани” на Верди - роля, с която съдбата все още не го е срещнала. Избира много внимателно ролите и категорично отказва предложения, които смята, че не са подходящи за него.
Петър Данаилов е ученик на Сабин Марков в софийската музикална академия. Освен това много е работил с Гена Димитрова. Дебютира в Бургас като Жермон от „Травиата”. Много роли подготвя и за Варненската опера. Няколко сезона е солист на Софийската опера, а след това и на театъра в Бон.
В биографията си няма много конкурси, но си спомням обичта, с която го посрещаше публиката по време на конкурса за млади оперни певци „Борис Христов” в София през 2000 г. Тогава той спечели Първа награда, златен медал и наградата на публиката.  

Ето и някои от ролите му:
Джузепе Верди:
Жорж Жермон от „Травиата”;
Граф ди Луна от „Трубадур”;
Риголето от едноименната опера;
Набуко от едноименната опера;
Родриго от „Дон Карлос”;
Макбет от едноименната опера;
Дон Карлос от „Силата на съдбата”.

Джакомо Пучини:
Шарплес от „Мадам Бътерфлай”;
Марсел от „Бохеми”.

Белкоре от „Любовен еликсир” и лорд Аштън  от „Лучия ди Ламермур” на Гаетано Доницети;
Ескамилио от „Кармен” на Жорж Бизе;
Де Сирие от „Федора” на Умберто Джордано;
Фигаро от „Севилския бръснар” и Тадео от „Италианката в Алжир” на Джоакино Росини;
Валентин от „Фауст” на Шарл Гуно;
Шишков от „Мъртвият дом” на Леош Яначек;
Евгени Онегин от едноименната опера на Пьотр Илич Чайковски.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Детският хор на БНР

Детският радиохор – сред финалистите на Международния хоров конкурс "Нека пеят народите" 2024

На 6 октомври вечерта от 20.00 часа българско време очакваме с трепет развоя от музикалната надпревара на "Нека пеят народите" – престижният международен хоров конкурс! Отново имаме български финалист и този път това е Детският хор на БНР с главен диригент маестра Венеция Караманова . Конкуренти на нашия състав са Хор на момичетата от Копенхаген..

публикувано на 05.10.24 в 16:50

"Медея" от Шарпантие за първи път в Парижката "Опера гарние"

Три века след нейното създаване, музикалната трагедия на Шарпантие – "Медея", намира своята майсторска интерпретация на сцената на Парижката "Опера гарние". Световноизвестният клавесинист, диригент, музиколог и педагог Уилям Кристи и основаният и ръководен от него ансамбъл Les Arts Florissants представят бароковия шедьовър. Постановката е дело на..

публикувано на 05.10.24 в 08:05

"Медея" от Марк Антоан Шарпантие, трагедия в пет действия и пролог

"Медея" е единствената опера, написана от Шарпантие за Кралската музикална академия. Либрето: Тома Корней. Премиера: Кралския театър в Париж на 4 декември 1693 г. Действащи лица: • Медея, магьосница – мецосопран • Язон, принц на Тесалия – тенор • Аркас, довереник на Язон – тенор • Креон, цар на Коринт – бас • Крьоз, дъщеря на Креон – сопран •..

публикувано на 04.10.24 в 09:40
Проф. Боян Лечев

Миговете вдъхновение на Боян Лечев

В петъчната вечер ще възкресим спомена за проф. Боян Лечев – изумителен цигулар, потомствен музикант и любим педагог за десетки свои ученици, които не могат да го забравят. Боян Лечев бе орисан да прокарва пътеки. Неистово го мамеше непознатото, като сонатата за соло цигулка на Прокофиев. Изпълни я за пръв път у нас преди 50 години. Големият..

публикувано на 04.10.24 в 08:25

Щефан Владар пред БНР: Най-важен в музиката е езикът

Роден във Виена, Щефан Владар е една от най-забележителните музикални личности на Австрия. Кариерата му го отвежда до най-големите музикални зали в света. Свирил под диригентството на Клаудио Абадо, Рикардо Шайи, сър Невил Маринър, Кристиан Тилеман, в изяви с Оркестъра на Академията на St Martin in the Fields, Баварския държавен оркестър, Кралския..

публикувано на 01.10.24 в 12:15